جی پلاس/ تعویق المپیک برای وزنه بردار ایرانی خوب شد

نوشدارو به موقع به سهراب رسید!

خبر تعویق المپیک 2020 برای سهراب مرادی ،‌ قهرمان وزنه برداری جهان خبر خوبی بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،‌ خیلی ها از به تعویق افتادن المپیک خوشحال هستند و خیلی ها ناراحت اما باید به یک نکته اشاره کرد که برای ورزشکاران مصدوم و برای آنها که باید برای کسب سهمیه عجله می کردند یک فرصت طلایی شد. مثل سهراب مرادی. 

سهراب مرادی که کتف آسیب دیده اش به شدت اذیتش می کرد مجبور شد پیش از عید در آلمان عمل جراحی کند. او زیر نظر دکتر امینی این عمل جراحی را انجام داد تا امیدها برای بازگشتش به روی تخته زیاد شود. آن زمان هنوز کرونایی در کار نبود و سهراب و پزشک معالج‌اش فقط یک هدف داشتند، سلامتی. بعد از سلامتی اگر شد مرادی روی تخته برود و وزنه بزند. دکتر امینی می گفت: «کتف سهراب حساس است. عمل جراحی روی کتف او موفقیت آمیز بود اما از حالا همه چیز بستگی به خودش دارد. او نباید زیاد روی خودش فشار بیاورد تا آسیب دیدگی اش بدتر شود.»

سهراب دستورات پزشک را مو به مو اجرا کرد. حتی در یکی دو مسابقه ای هم که قبل از عید شرکت کرد وزنه های سنگینی را بالای سرش نبرد تا فقط در این مسابقات شرکت کرده باشد. آن هم به دو دلیل. اول اینکه ترس او از وزنه زدن بریزد و دوم اینکه در پنجره های تعیین شده برای گزینشی المپیک شرکت کرده باشد.

سهراب داشت خودش را برای مسابقات قهرمانی آسیا در اواخر فروردین 99 آماده می کرد که یکدفعه همه چیز لغو شد. همه مسابقات و حتی المپیک به دلیل کرونا به تعویق افتاد تا شاید یک شانس دیگر به مرادی رو کرده باشد. او حال زمان زیادی دارد برای اینکه بدون استرس و بدون هیچ حاشیه ای کارهایش را انجام بدهد، بدنسازی های روزانه اش را پیگیری کند و برای کسب سهمیه المپیک به بالاترین سطح آمادگی برسد. آخرین بار که با مرادی حرف می زدیم او خوشبین بود اما عطش زیادی برای وزنه زدن داشت و مدام از این می پرسید که مسابقات چه زمانی آغاز خواهند شد؟

اگر اتفاق خاصی نیفتد بدون شک مرادی یکی از شانس های کسب مدال طلا در رقابت های المپیک خواهد بود. آن هم در شرایط که فقط دو وزنه بردار از ایران حق شرکت در این رقابت ها را خواهند داشت. آن یکی وزنه بردار هم احتمالا علی داوودی یا علی هاشمی خواهند بود که در توکیو روی تخته خواهند رفت. در وزن 96 کیلوگرم که سهراب مرادی وزنه می زند البته کیانوش رستمی هم هست. با آن اتفاق های عجیب و غریب و اوت کردن های پی در پی که برای کیانوش افتاد او شانس کمتری برای حضور در المپیک دارد اما هیچ چیز برایش تمام نشده است. راه دراز است و اصلا مشخص نیست که در ادامه مسیر چه اتفاق هایی خواهد افتاد اما چشم امید علاقمندان به وزنه برداری به آینده است. به سهراب مرادی، علی داوودی و حتی کیانوش رستمی. (اگر سهراب مرادی امتیازات لازم را کسب نکند کیانوش رستمی جدی ترین شانس برای رسیدن به المپیک است). به نفراتی که همیشه با مدال های درخشان خودشان را در قلب میلیون ها ایرانی جا کرده اند.

اخبار مرتبط؛

دیدگاه تان را بنویسید