اخاذی از دختر20ساله با انتشار عکس های خصوصی اش

دختری ۲۰ ساله ای چند روز قبل با دردست‌داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای تهران به پلیس فتا مراجعه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌دختر جوان گفت: از سال ۱۳۹۷ در شبکه اجتماعی اینستاگرام با پسری آشنا شدم. او در مدت آشنایی از کار و موقعیت اجتماعی خود صحبت و به من ابراز علاقه می‌کرد و بین ما اعتماد و رابطه عاطفی عمیقی ایجاد شد تا آنجا که از من تقاضای ازدواج کرد.

او اضافه کرد:در ملاقات‌هایی که با هم داشتیم، او با ترفند قول ازدواج اعتماد مرا جلب و از من درخواست کرد لپ‌تاپ شخصی‌ام را به او امانت بدهم، من نیز از روی حسن اعتمادی که به او داشتم لپ‌تاپ را در اختیارش قرار دادم.
شاکی در ادامه اظهاراتش گفت: پس از مدتی متوجه شدم تمامی صحبت‌های این پسر دروغ بوده و این حرف‌ها را صرفا برای جلب اعتماد من بیان کرده است، ولی دیر متوجه موضوع شدم. او از طریق لپ‌تاپ به تمام عکس‌ها، فیلم‌ها و اطلاعات شخصی و خانوادگی من دسترسی پیدا کرده بود. سرانجام چهره واقعی‌اش برایم نمایان شد. از آن پس او با ارسال تصاویر و فیلم‌های شخصی من شروع به آزار و اذیت و اخاذی کرد و در این مدت مبلغ 30 میلیون ریال از من گرفت و جدیدا خواستار صد میلیون ریال پول شده و گفته اگر درخواستش را انجام ندهم، عکس‌های من و خواهرم را در اینستاگرام استوری می‌کند.
رسیدگی به این پرونده بعد از توضیحات دختر 20 ساله در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و مأموران تحقیقات خود را برای پیشگیری از انتشار اطلاعات محرمانه و شخصی شاکی آغاز کردند. پس از بررسی‌های لازم، در یک قرار صوری و با توجیه شاکی محل اختفای متهم در حوالی اسلامشهر مورد شناسایی قرار گرفت و او در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
متهم پس از مواجهه با شاکی و ادله فنی پلیس لب به اعتراف گشود و گفت: وقتی فهمیدم شاکی از انتشار تصاویرش بسیار مضطرب است شروع به تهدید و گرفتن پول در دفعات متعدد کردم. وی تمامی اتهامات وارده را قبول و با اظهار پشیمانی از شاکی طلب بخشش کرده است.
در نهایت پرونده پس از بررسی پلیس و جمع‌آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای ارسال شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید