توضیح رئیس کمیته المپیک کرواسی برای شروع تمرینات ورزشکاران

رئیس کمیته المپیک کرواسی از برنامه ویژه این کشور برای تمرینات ملی‌پوشان سطح بالا خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ زلاتکو ماتسا رئیس کمیته المپیک کرواسی در گفت‌وگویی رادیویی صحبت‌هایی را در خصوص  تاثیرات اقتصادی بر ورزش و تعویق بازی‌های المپیک توکیو انجام داد.

وی در این باره اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا هر روز از زندگی همه ما را تغییر داده و این موضوع همه جامعه کرواسی از جمله ورزش را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. برای هفته‌هاست هیچ رویدادی در زمین ورزشی برگزار نشده و ورزشکاران مانند دیگر شهروندان در خانه هستند. پیامدهای این اتفاق هم برای ورزش و هم در اقتصاد است.

هفته گذشته دولت کرواسی از اقدامات دفتر مرکزی برای ورزش حمایت کرد.

رئیس کمیته المپیک کرواسی درباره تعویق المپیک یادآور شد: برای تعویق یکساله بازی‌ها ما هیچ مشکلی نداریم. تمامی حقوق‌ها به کاندیداهای المپیک و مربیان به صورت نرمال پرداخت می‌شود. من انتظار ندارم مشکلی از این جهت داشته باشیم. این مهم است که همه آنها سلامت باشند و بتوانند دوباره برای حضور در المپیک تمرین کنند.

ماتسا در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر شروع تمرینات، عنوان کرد: ما در این خصوص ابتکار عمل داشته‌ایم؛ اداره مرکزی ورزش ستاد حفاظت مدنی خواسته تا امکاناتی را برای تمرین گروهی از ورزشکاران سطح بالا فراهم کند. ما اینجا هیچ تهدید خاصی نمی‌بینیم چرا که فاصله اجتماعی هم رعایت می‌شود. باید ببینیم تصمیم ستاد ملی چیست و مطابق آن عمل کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید