مربی تیم ملی کاراته : گنج‌زاده یک سرماخوردگی کوچک داشت

مربی تیم ملی کاراته گفت: تعویق المپیک از یک لحاظ برای ورزش کشورمان خوب و یک نظر دیگر بد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ حسن روحانى درباره 4 سهمیه کاراته ایران در المپیک اظهار داشت: 4 کاراته کا مردان و بانوان کشورمان از طریق رنکینگ موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. سهمیه سوم را هم می توانستیم درپیکارهای گزینشی بازیهای المپیک پاریس کسب کنیم که شیوع ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن این مسابقات شد.  بعد بازگشت از آلمان در خانه مانده ام و برنامه خاصی در روزهای تعطیلات کرونایی و عید نوروز نداشتم. ورزش در خانه تنها فعالیت این روزهای ما است.

مربی تیم ملی کاراته در خصوص تعویق بازیهای المپیک توکیو، تصریح کرد: تعویق المپیک از یک لحاظ برای ورزش کشورمان خوب و یک نظر دیگر بد شد. ورزشکارانی که در این ماهها سهمیه کسب کردند با حفظ اوج آمادگی بدنی، روحی و روانی راهی بازیهای می شدند ولی حالا تا یکسال و نیم باید با تمرینات زیاد و اردوهای طلاقت فرسا، خود را آماده نگه دارند که استرس زیاد دارد و احتمال آسیب دیدگی نیز هست.از یک نظر هم ورزشکارانی که آسیب دیدگی داشتند مثل حسن یزدانی در کشتی، سهراب مرادی در وزنه برداری و حمید عباسعلی در کاراته، با خیال راحت پس از رفع مصدومیت، آماده بازیها می‌شوند.

روحانی با اشاره به بدشانسی کاپیتان تیم ملی کاراته مردان برای حضور در بازیهای المپیک عنوان کرد: در وزن 84- کیلوگرم حق گنج‌زاده و پورشیب هر دو کاراته‌کار کشورمان است تا در بازیهای المپیک حضور داشته باشند. قوانین دست و پا گیر و شرایط نامعلوم فدراسیون جهانی باعث شده ذبیح الله پورشیب در این مدت سهیمه نگیرد. او خودش را از رده پنجم به دوم رساند و حیف است این ورزشکار بزرگ کاراته کشورمان در المپیک حضور نداشته باشد. تکلیف سهمیه قطعی ایران و سایر کشورهای بستگی به تصمیم فدراسیون جهانی دارد و باید ببینیم فدراسیون جهانی در این زمینه چه تصمیمی خواهد گرفت.

روحانی در خصوص عدم برنامه ریزی فدراسیون جهانی برای مابقی مسابقات کسب سهمیه، افزود: فدراسیون جهانی هنوز برنامه‌ای برای ادامه رقابتهای گزینشی المپیک بطور قطعی اعلام نکرده تا ورزشکاران هر چه زودتر وضعیت خودش را بدانند. با این شرایط مثلاً 27 آبان تا 2 آذرماه قرار است مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی امارات برگزار شود ولی فدراسیون‌ها در بلاتکلیفی به سر می برند.

وی در خصوص اینکه رشته ورزشی کاراته برای اولین بار در بازیهای المپیک 2021 حاضر خواهد شد، گفت: کاراته‌کاران کشورمان دارای رنکینگ خوبی در دنیا هستند و می توانند مدال‌های خوشرنگ را برای کشورمان به ارمغان بیاورند. مردم هم حساب ویژه ای برای مدال‌آوری کاراته باز کرده‌اند و  ان‌شالله ملی‌پوشان می‌توانند اتفاقات خوبی برای کاروان ورزش ایران در توکیو رقم بزند تا دل مردم از افتخارآفرینی‌شان شود.

مربی تیم ملی در خصوص آخرین وضعیت جسمانی سجاد گنج‌زاده نماینده المپیکی کشورمان گفت: مشکلی برای گنج‌زاده پیش نیامده و فقط یک سرماخوردگی کوچک داشت و همچنین تست کرونا داده و دو روز دیگر جواب خواهند داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید