جی پلاس

ضرر 260 میلیاردی به تیم ملی فوتبال/ افت ارزش ستاره های ایرانی به خاطر کرونا+ لیست قیمت بازیکنان ایران

بحران مالی ویروس کرونا، بازیکنان فوتبال را بی نصیب نگذاشته و قیمت آن ها را در بازار دستخوش تغییراتی کرده است که موجب کاهش چشم گیر ارزش آن ها شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فوتبالیست های ایرانی در سال های گذشته به واسطه درخشش در لیگ های داخلی و خارجی و جام ملت های آسیا و جام جهانی توانستند قیمت خود را در بازار افزایش دهند؛ به طوری که برخی بازیکنان از جمله سردار آزمون توانسته بودند به مرز 20 میلیون دلار در این بازار برسد.

شیوع کرونا، تمام بازیکنان را در این بازار با کاهش قیمت و ارزش رو به رو کرده است. به طوری که سایت تخصصی ترانسفرمارکت اعلام کرده همه بازیکنان به طور میانگین بین 10 تا 30 درصد با کاهش ارزش در این بازار مواجه شده اند که ناشی از رکود در اقتصاد ورزش است.

*کاهش ارزش تیم ملی ایران

با کاهش ارزش بازیکنان ایرانی، تیم های ملی و باشگاهی هم دستخوش تفییراتی شدند که ارزش تیم ملی ایران از 55 میلیون یورو به 40 میلیون یورو کاهش داشته است که معادل 262 میلیارد تومان می شود.

البته این ارزش گذاری براساس فهرستی است که ویلموتس برای بازی با عراق به تیم ملی ایران دعوت کرده بود و برخی از بازیکنان ارزشمند ایران مانند جهانبخش، قدوس، عزت اللهی و ... غایب بودند و چه بسا نظر اسکوچیچ درباره این بازیکنان در آینده عوض شود و آن ها به تیم ملی بازگردند.

*ضرر 60 میلیاردی سردار

در پی کاهش ارزش بازیکنان و از بین رفتن روند صعودی رشد بازار، بازیکنان ایرانی هم با کاهش قیمت مواجه شدند. در این بازار، سردار آزمون که به تازگی به مرز 18 میلیون یورو رسیده بود، با کاهشی 3.5 میلیون یورویی (61 میلیارد تومان) به 14.5 میلیون یورو تنزل کرد.

این اتفاق در حالی رخ داده که اخبار زیادی پیرامون انتقال سردار آزمون با مبلغی هنگفت به ناپولی ایتالیا شنیده می شود و چه بسا روی قیمت این بازیکن هم تاثیرگذار باشد.

*کاهش قیمت طارمی و بیرانوند

این ارزش گذاری در ماه های گذشته به لطف درخشش بازیکنانی مانند مهدی طارمی، کاوه رضایی، علی قلی زاده، میلاد محمدی، مهرداد محمدی و ... دست خوش تغییرات صعودی شده است و برخی از بازیکنان توانستند تا مرز 5 میلیون یورو رشد کنند اما اکنون و با این ریزش ها در بازار فوتبال، مهدی طارمی 3.2 میلیون یورو ارزش گذاری شده است و بعد از او کاوه رضایی، میلاد محمدی و علیرضا بیرانوند همگی با 2.8 میلیون یورو دیده می شوند.

قیمت بازیکنان تیم ملی را در ادامه مشاهده می کنید:

as

32

اخبار مرتبط: تیم فوتبال ایران چقدر قیمت دارد؟ + فهرست گران‌ترین تیم‌های ملی جهان

دیدگاه تان را بنویسید