گزارش جی پلاس از آخرین آمار ترانسفرمارکت

تیم فوتبال ایران چقدر قیمت دارد؟ + فهرست گران‌ترین تیم‌های ملی جهان

تیم ملی ایران در دوره سرمربیگری مارک ویلموتس با تغییراتی همراه بوده و ارزش این تیم از نظر قیمت بازیکنانش به نسبت جام جهانی کاهش یافته است

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در آخرین اردوی خود برای دو دیدار رسمی با کامبوج و بحرین، شکل و شمایل جدیدی داشت و چند بازیکن جدید به اردوی این تیم دعوت شدند.

از سوی دیگر برخی از بازیکنان ایرانی طی‌ ماه‌های اخیر با فراز و فرودهایی همراه بودند تا در ارزش‌گذاری سایت ترانسفرمارکت، مبالغ جدیدی برای ارزش هر کدام از این بازیکنان در نظر گرفته شود.

طبق اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی اخیر تیم ملی فوتبال ایران، ارزش تیم ویلموتس از سوی ترانسفرمارکت 45 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است که به نسبت جام جهانی ارزش تیم ملی ایران کاهش یافته است.

در این ارزش‌گذاری، سردار آزمون با 17 میلیون یرور، بیرانوند و میلاد محمدی با 3.5 میلیون یورو مجید حسینی و مهدی طارمی با 2.5 میلیون یورو در رده نخست تا پنجم گران‌ترین بازیکنان تیم ملی قرار دارند.

در این فهرست، اشکان دژاگه، مرتضی منصوری، مسعود شجاعی، محمد نادری و محمد محبی پنج بازیکن انتهایی این فهرست هستند که به علت شرایط سنی و تیمی خود از ارزش کمتری برخوردار هستند.  

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

سایت ترانسفرمارکت اخیرا اقدام به انتشار فهرست 10 تیم‌ملی گران‌قیمت دنیای فوتبال کرد که این فهرست با رده‌بندی جهانی تیم‌ها اختلاف فاحش دارد؛ به طوریکه تیم ملی بلژیک، صدرنشین کنونی رده‌بندی جهانی فوتبال، در رده‌بندی گران‌قیمت‌ترین تیم‌های ملی رتبه دهم را تصاحب کرد.

از سوی دیگر رتبه نخست این رده بندی به برزیل اختصاص دارد که 5 میلیارد یورو تخمین زده شده است. همچنین اسپانیا و فرانسه با 4.7 میلیارد یورو و انگلیس با 3.9 میلیارد یورو در رده دوم تا چهارم قرار دارند.

DBFA3E2F-30F8-424D-A96A-033974A964F2

 

 

دیدگاه تان را بنویسید