چند روزی همقدم با شهید سعیدی-۱

با شهید سعیدی از روستای احشام قائدها تا شهادت در جزیره سهیل در عملیات کربلای چهار

شهید محمد جعفر سعیدی در سوم تیرماه ۱۳۴۳ در روستای «احشام قاید‌ها» از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر چشم به جهان گشود و چهارم دی‌ماه ۱۳۶۵ در محور عملیاتی کربلای ۴ جزیره سهیل عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: محمد جعفر در سومین روز از تابستان سال 34 در روستای احشام قائدها از توابع شهرستان دشتی و در خانه آقا علی سعیدی و فاطمه بانو تیموری به دنیا آمد.

کودکی هایش را در کوچه های خاکی روستا و با هم سن و سالانش گذراند و بعد راهی مدرسه شد اما پس از گذران دوره ابتدایی برای کار به کویت رفت تا کمک خرجی برای خانواده اش باشد و پس از دو سال به خانه برگشت و درس خواندن را از سر نو آغاز کرد.

بعد از اتمام تحصیل، برای خدمت سربازی به کرمان رفت و آن مقطع را هم که به پایان رساند به شرکتی در بوشهر برای کار رفت و این روزها مصادف بود با شروع حرکت ها و اعتصاب های مردمی  که او نیز همدوش مردمان بوشهر به اعتصاب و تظاهرات می پرداخت و هر کاری مانند پخش اعلامیه یا هر فعالیت دیگری را که از دستش بر می آمد انجام می داد تا رسالت خود را انجام داده باشد.

پس از پیروزی انقلاب وارد سپاه شد و از اولین جوانانی بود که به بسیج پیوست و کارهای فرهنگی را نیز در مساجد و پایگاه های بسیج با همکاری هم سن و سالانش شروع کردند.

محمد جعفر با رفتار مناسبی که با اطرافیانش داشت جوانان را به مسجد و بسیج جذب می کرد.

سال 59 بود که تجاوزی آشکار به خاک جمهوری اسلامی به وسیله همسایه دیوار به دیوارش صورت گرفت و جوانان از هر نقطه ایران برای دفاع از آن به جنوب کشور راهی شدند و در این میانه بود که حکم فرماندهی سپاه بندر ریگ برای محمدجعفر صادر شد.

در کارنامه او مسئول واحد بسیج سپاه گناوه، مسئول واحد عملیات سپاه گناوه، جانشین سپاه گناوه، جانشین فرمانده سپاه و فرمانده بسیج دشتی، جانشین فرمانده سپاه و فرمانده بسیج جزیره خارگ، سرپرست سپاه جزیره خارگ، فرمانده سپاه بندر ریگ، معاون فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(س) ناوتیپ 13 حضرت امیر المومنین(ع) بوشهر به ثبت رسیده است اما هیچ کدام از این مسئولیت ها، او را از جنگ با دشمن غافل نکرد و چندین مرتبه تا پیش از شهادتش راهی جبهه های غرب و جنوب شد که در یکی از این ماموریت ها خودروی او مورد حمله ضد انقلاب قرار گرفت اما آن روز شهادت روزی اش نبود و به وقتی دیگر موکول شد.

حالا او معاون فرمانده گردان حضرت ابوالفضل)(س) تیپ 13 امیرالمومنین(ع) بود که طرح عملیات کربلای چهار ریخته شد و خداوند شهادت را در چهارم دی ماه سال 65 برای محمد جعفر رقم زد و او در جزیره سهیل به شهادت رسید اما پیکرش باز نگشت.

سال 75 بود که در میان کاروان پیکرهای تفحص شده شهدا او نیز خود را نمایاند و پس از ده سال غربت در گلزار شهدای بندر گناوه به خاک سپرده شد.

از محمد جعفر و بانو فاطمه خدری پنج پسر به نام های ابوالحسن، مهدی، هادی، احسان و حسین به یادگار مانده است.

دیدگاه تان را بنویسید