ورزش هایی که در خانه ممنوع است

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی تمرینات و حرکات ورزشی ممنوعه در خانه را بر شمرد و تاکید کرد که افراد مختلف به دلیل آسیب پذیری از انجام این دسته از تمرینات خودداری کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شکوفه سخنور، در مورد تمرینات و حرکات ورزشی که در منزل نباید انجام داد، اظهار کرد: در حالی که با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن مردم در خانه، توصیه می‌شود حتما ورزش کردن در منزل مدنظر قرار گیرد، اما باید توجه داشته باشیم که برخی حرکات ممنوع بوده و نباید آن‌ها را انجام داد چراکه موجب آسیب در افراد می‌شود.

وی ادامه داد: با انجام ساده و صحیح حرکات زیادی می‌توانید سطح فعالیت‌تان را حفظ یا افزایش دهید و نیاز به کار ویژه و عجیب و غریبی ندارید، بنابراین در روزهایی که در منزل تمرین می کنید از اجرای حرکاتی که پرش و جهش شدید دارند خودداری کنید.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی با بیان این که نباید سعی کنید خودتان حرکات جدید و ترکیبی را ابداع یا اجرا کنید، گفت: این مساله در حیطه حرکت شناسی مردم نیست و فقط باید حرکاتی را انتخاب کرد که از قبل آموزش دیده باشند یا ساده و تایید شده هستند.

سخنور با اشاره به این که باید دقت کرد تا تمام حرکات را در دامنه حرکتی ایمن و بدون درد در مفاصل انجام شود، خاطرنشان کرد: افراد مختلف باید برای افزایش فشار یا حجم تمرین از تغییر زاویه حرکات و یا اجرا در تکرارهای بسیار زیاد خودداری کنند و توجه داشته باشند که انجام تکرارهای بسیار زیاد کمکی به افزایش تناسب نمی‌کند بلکه ممکن است میزان آسیب را نیز افزایش دهد.

دیدگاه تان را بنویسید