گوگل ۸۰۰ میلیون دلار به مبارزه با " کووید-۱۹ " کمک کرد

شرکت بزرگ گوگل در واکنش به بحران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ اقدام به اعطای کمک ۸۰۰ میلیون دلاری برای مبارزه با این بیماری کرده است و همزمان در حال تولید ماسک نیز هست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ شرکت گوگل خبر از کمک مالی ۸۰۰ میلیون دلاری برای کمک به تلاش‌ها برای جلوگیری از بحران کووید-۱۹ داد.

 

"سوندار پیچای" مدیر عامل گوگل در وب‌سایت این شرکت نوشته است: از آنجا که شیوع کروناویروس جدید در سراسر جهان رو به وخامت است، در حال نابودی جوامع و گرفتن جان افراد بسیاری است. امروز ما اقدام به اعطای کمک ۸۰۰ میلیون دلاری برای کمک به مقابله با برخی از این چالش‌ها و حمایت از مشاغل کوچک و متوسط، سازمان‌های بهداشتی و دولت‌ها و کارکنان بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری همه‌گیر جهانی هستند، کرده‌ایم.

بخشی از این مبلغ به میزان ۲۵۰ میلیون دلار به سازمان بهداشت جهانی(WHO) و سازمان‌های دولتی و ۲۰۰ میلیون دلار از آن کمک به یک صندوق سرمایه‌گذاری است که از سازمان‌های غیردولتی و موسسات مالی برای کمک به به مشاغل کوچک پشتیبانی خواهد کرد.

گوگل همچنین اعلام کرد با همکاری یک شرکت دیگر، مشغول تهیه ۲-۳ میلیون ماسک است تا در هفته‌های آینده در اختیار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا قرار دهد.

گوگل همچنین از ظرفیت درآمد تبلیغات خود حدود ۳۴۰ میلیون دلار برای کمک به همه مشاغل خرد و متوسط که در طول سال گذشته حساب فعال داشته‌اند و اکنون به دلیل شیوع کووید-۱۹ آسیب دیده‌اند، اختصاص می‌دهد.

در عین حال، مبلغ ۲۰ میلیون دلار به مؤسسات دانشگاهی و محققان داده می‌شود تا از توانایی محاسبات و زیرساخت‌های گوگل برای مطالعه و رسیدن به روش‌های درمانی و واکسن‌های احتمالی، ردیابی داده‌های حساس و شناسایی راه‌های جدید برای مبارزه با کووید-۱۹ استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که در این برهه حساس، گوگل واقعاً در حال کمک برای برون‌رفت از این بحران است و این چیزی است که باید از آن قدردانی شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید