داروخانه‌ها هیچ کمبود دارویی ندارند

در مراکز دولتی استان کردستان هیچ کمبود دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  دکتر عطاالله حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در طول چهار روز اول سال ۱۳۹۹، بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیش از ۱۶۰ بازدید از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) و کارخانجات مواد غذایی سطح استان به انجام رسانده اند.

او افزود: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی با تشکیل ۳ اکیپ شامل بازرسی از داروخانه‌های خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی، بازرسی از فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی بهداشتی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

حیدری اظهار داشت: در طول چهار روز اول سال ۱۳۹۹، جمعا بیش از ۱۶۰ بازدید شامل (۱۰۰ بازدید از داروخانه‌های خصوصی و دولتی و ۶۰ بازدید از کارخانجات مواد غذایی) به انجام رسید.

معاون غذا و دارو دانشگاه افزود: در این مدت ۳۵ تن الکل در اختیار چهار شرکت مجوز دار تولید مواد ضد عفونی کننده و گندزدا قرار گرفت و نیز ۵۰ هزار عدد مواد ضد عفونی کننده نیم لیتری برای مصرف عموم در داروخانه‌های سطح استان توزیع و پخش گردید.

دکتر حیدری ضمن اشاره به اینکه، بیش از ۲۰ بازدید از کارخانه‌های تولیدی مواد ضد عفون کننده و گند زدا در مدت مذکور به انجام رسید، گفت: پس از بازدید و پیگیری‌های مکرر، بیش از ۱۰۰۰ دست لباس حفاظت فردی یک دست در دو شرکت تولیدی مرتبط، در اختیار مراکز درمانی سطح استان قرار گرفت.

او به پیگیری‌های مستمر جهت تامین دارو‌های مورد نیاز در استان و پیشگیری از کمبود‌های احتمالی خبر داد و گفت: در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس هیچگونه کمبودی در سطح استان وجود نداشته و تمامی دارو‌های مرتبط موجود و با نسخه فوکال پوینت و معاونت غذا و داروی دانشگاه قابل دریافت است.

حیدری در پایان گفت:با پیش بینی‌های به عمل آمده، الحمدلله هیچ گزارشی از کمبود دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران در مراکز دولتی اعلام نشده و کمبودی وجود نداشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید