پیمان فخری: تعویق بازی‌های المپیک به نفع هیچ کشوری نیست

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گفت: ما نقطه نظرات خودمان را در 5 بخش به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرده و بحث انتخابی المپیک در برخی رشته‌ها را مطرح کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمیته بین‌المللی المپیک شب گذشته جلسه‌ای داشت که اعلام کرد در 4 هفته آینده در خصوص تعویق بازی‌های المپیک توکیو تصمیم‌گیری خواهد کرد. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان مسابقات انتخابی المپیک توکیو لغو شد و برخی نیز به تعویق افتاد. همین موضوع باعث شد کمیته‌های المپیک کشورهای مختلف خواستار تعویق یک ساله بازی‌های 2020 شوند.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در این خصوص اظهار داشت: ما در 5 بخش نقطه نظرات خود را به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)ارسال کردیم که در آن به تعطیلی اردوها اشاره کنیم.

وی افزود:‌ما به IOC اعلام کردیم ورزشکاران نمی‌توانند تمرین کنند همچنین بحث انتخابی المپیک را مطرح کردیم که این اوضاع آشفته تیم‌ها را دچار مشکل کرده است. گفتیم وضعیت بحرانی است.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در ادامه درباره اینکه کشورهای استرالیا و کانادا از حضور در بازی‌های 2020 انصراف داده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوع به خاطر مقاومتی است که IOC و کمیته برگزاری بازی‌های 2020 داشت. واقعا نمی‌توان تمرینات یکسری از رشته‌ها مانند شنا و دو و میدانی را یک ماه تعطیل کرد. ممکن است در برخی رشته‌ها ورزشکار آسیب ببیند، جراحی کند و برگردد اما در برخی رشته‌ها تعطیلی تمرینات امکان پذیر نیست. نمی‌توانیم در فاصله 4 ماه مانده به المپیک اردوها را تعطیل کنیم و از ورزشکار بخواهیم رکورد جهان را برای ما ثبت کند.

فخری در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید برگزاری بازی‌های المپیک در سال 2021 به نفع ما باشد، عنوان کرد: این موضوع به نفع هیچ کسی نخواهد بود. چون همه کشورها برای سال 2020 برنامه‌ریزی کرده‌اند اما به خاطر اجباری که وجود دارد و شرایط خاص ایجاد شده ممکن است بازی‌ها به تعویق بیفتد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما تا تیر ماه برای المپیکی‌ها حقوق در نظر گرفته بودید در صورت تعویق بازی‌ها تا سال 2021 برنامه ستاد چه خواهد بود، یادآور شد: وقتی المپیک چنین وضعیتی دارد، جلسات ستاد برگزار می‌شود تا صحبت‌هایی انجام شود اما این موضوع اصلا مهم نیست چون در این چند وقت وزارت ورزش و کمیته برای تدارک تیم‌ها کم نگذاشته‌اند. فکر نمی‌کنم در این خصوص مشکلی داشته باشیم.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی درباره اینکه کمیته اعتراضاتی را در خصوص لغو مسابقات انتخابی روئینگ و واترپلو داشت آیا IOC پاسخی به این اعتراضات داده، تصریح کرد: موضوع فقط این دو رشته نیست. در تعداد زیادی از رشته‌ها مسابقات انتخابی لغو شد. کشورهای دیگر هم به فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک معترض بودند. فکر می‌کنم برای این رشته‌ها برنامه جدیدی برای کسب سهمیه اعلام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید