اگر در خانه بامبو، پتوس، سنبل و شمعدانی دارید بخوانید

هر گیاهی متناسب با ویژگی هایی که دارد باید از آن نگه داری کرد. گیاهان آپارتمانی هم ویژگی ها و طریقه نگهداری خاص خود را می طلبند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،گل های بهاری برای خود ویژگی های دارد که باید با در نظر گرفتن آنها به نگهداری شان بپردازیم با ما همراه باشید.

در ادامه به بررسی نگهداری برخی از گیاهان آپارتمانی پرداخته ایم تا اگر در ایام نوروز سفر رفتید و زمان کمتری برای رسیدگی به گیاهان تان داشتید، حال گیاهان تان هم خوب باشد.

 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه بامبو

آبی که به این گیاه داده می شود باید با فلوراید کم و آب تسویه شده باشد. نور آن بهتر است غیر مستقیم و متوسط باشد و میزان کودمایع آن یک بار در ماه کافی است، بنابراین کافی است مقدار مناسبی گلدان آن را ز آب پر کنید و با خیال راحت به سفرتان بروید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه پوتوس

این گیاه در فصل تابستان هر 5-4 روز یک بار و در فصل زمستان هر 8-7 روز یک بار باید آبیاری شود و نور مستقیم نیاز ندارد زیرا نور شدید باعث آفتاب سوختگی بر روی برگهای آن می شود و میزان کود آن هر دو هفته یک بار تا آبان ماه باید صورت بگیرد، و به دلیل مقاومت بالا برای سفر نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گل سنبل

گل سنبل نیاز به آب فراوان ندارد به اندازه ای که خاک آن تر شود کافی است و در عوض به نور بسیار زیادی احتیاج دارد و بهتر است پرنور ترین مکان را در خانه برای آن در نظر بگیرید. به کود دهی هم نیاز ندارد و کافی است 10 درصد کود دامی در زمان کاشت به آن اضافه شود.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گل شعمدانی

این گیاه باید در محلی خشک کشت شود و فاصله میان آبیاری آن باید طوری باشد که خاک کاملا خشک شود. در کل نیاز به نور بسیار مستقیم ندارد و در تابستان بهتر است در سایه نگهداری شود و در فصل زمستان نیازی به کود دهی ندارد.

منبع: آی هوم

دیدگاه تان را بنویسید