نگهداری از گل های آپارتمانی در فصل بهار

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار به خصوص در ایام نوروز بسیار حائز اهمیت است، به همین منظور در این مطلب شما را با روش های اصولی مراقبت از گیاهان خانگی آشنا کرده ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در روزهای دل انگیز بهاری به سر می بریم و از عطر گل های بهار مست می شویم. هر جای شهر را که چشم می اندازیم سبزی و طراوت می بینیم. همه جا پوشیده از گل های زیبا و رنگارنگ است و حال و هوای شهر را تغییر داده است. هستند کسانی که با آمدن بهار و نوروز سری به گل فروشی ها و گلخانه های سطح شهر می زنند تا حال و هوای منزل و شاید حیاط و و بالکنشان را عوض کنند،  اما همه این تغییرات دستخوش نگهداری از آنهاست تا بتوانیم گیاهان را مثل روز اول با طراوت نگهداری کنیم. در این مطلب قصد داریم شما را با روش های نگهداری از گیاهان سبز آپارتمانی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

آبیاری گیاهان آپارتمانی

همه ما می دانیم که یکی از نیاز های اصلی گیاهان آب است، اما نکته ای که وجود دارد تعادل در آبیاری گیاهان است. بنابر نوع گیاه باید زمان آب دادن به آن را تعیین کنید و پس از آب دادن به گلدان با توجه داشته باشید که نباید زیر گلدانی از آب پر شود، اگر این اتفاق افتاد زیر گلدانی را خالی کنید و بگذارید آب اضافی کاملا از خاک خارج شود.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نور مناسب برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

از دیگر نیاز های گیاهان نور است و باید در فضایی قرار بگیرید که نور زیاد گیاهان را نسوزاند، زیرا بعضی از گیاهان با نور مستقیم دچار آسیب می شوند و اصطلاحا برگ های آنها می سوزد. بنابراین بهتر است نور را به صورت کنترل شده به گیاه برسانید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

دمای مناسب برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

از دیگر عواملی که بر گیاهان تاثیر می گذارد دمای محیط است . اگر محیط شما بسیار سرد و یا گرم باشد گیاهان شما حتما پژمرده خواهند شد. برای کنترل دمای محیط می توانید با مشورت باغبان تان از دستگاه های خنک و یا گرم کننده استفاده کنید تا آسیبی به گیاهان تان وارد نشود.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

گیاهان هم مانند دیگر موجودات زنده برای سالم ماندن و بقا نیازمند عناصر غذایی مختلف هستند. کود های شیمیایی همان طور که می تواند حال گیاهانتان را بهتر کند در صورت استفاده زیاد و نا به جا می تواند منجر به از بین رفتن آن ها شود. می توانید از دستورالعمل نوشته شده در روی بسته کودهای شیمیایی کمک بگیرید تا گیاهان سرزنده تری داشته باشید، توجه داشته باشید که هرگز برای گیاهان آپارتمانی از کودهای حیوانی و طبیعی استفاده نکنید، چرا که باعث آلودگی و تجمع حشرات در محیط داخلی تان خواهد شد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تعویض گلدان ها

برای جا به جایی گیاهان از گلدانی به گلدان دیگر باید زمان آن را نیز در نظر بگیرید. گیاهی که به تازگی خریداری شده است نباید گلدان آن تعویض شود، زیرا جا به جایی مکانی برای گیاه به اندازه کافی استرس دارد و اگر گلدان آن را هم در همان زمان تعویض کنید تنش آن بیشتر می شود. همچنین در مورد گلدان های قدیمی تری که در منزل تان وجود دارد می توانید به علائم خود گیاه توجه کنید مانند بیرون زدن ریشه گیاه از خاک. این خود می تواند نشانه ای باشد برای تعویض گلدان. برای گلدان های جدید هم می توانید پس از گذشت ده روز از ورودشان به فضای جدید اقدام به تعویض آن کنید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

 

 

دیدگاه تان را بنویسید