این ادویه در درمان بیماری‌های سرطان و آلزایمر موثر است

محققان دانشگاه مک‌مستر کانادا با استفاده از فناوری نانو موفق‌ شدند میزان جذب ترکیبات دارویی و ضد التهابی زردچوبه را به میزان ۱۷ درصد افزایش دهند. این ادویه در درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی از جمله سرطان و آلزایمر موثر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محققان دانشگاه مک‌مستر کانادا با استفاده از فناوری نانو موفق‌ شدند میزان جذب ترکیبات دارویی و ضد التهابی زردچوبه را به میزان ۱۷ درصد افزایش دهند. این ادویه در درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی از جمله سرطان و آلزایمر موثر است.

به گزارش پایگاه خبری نیواطلس، زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که رنگ، عطر و طعم ادویه نیز ناشی از همین ماده است. مطالعات نشان می دهد که می‌توان از این ترکیب برای سرکوب خاطرات تلخ، تسکین روده و بهبود انواع زخم استفاده کرد.
مطالعات جدید نشان می‌دهد کورکومین با کاهش التهاب و بهبود جریان گردش خون، سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود. داوطلبانی که در این آزمایش از کپسول حاوی کورکومین استفاده کردند، به نسبت هم سن و سالان خود حافظه و تمرکز بیشتری داشتند. کاهش احساس خستگی و استرس و افزایش آرامش از دیگر خواص مصرف کورکومین است.
محققان ترکیب ضدالتهابی کورکومین را در درمان  بیماری های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر مفید می‌دانند.
بر اساس مطالعات، فقط مقدار کمی از ترکیبات کورکومین توسط بدن جذب می‌شود. محققان دانشکاه مک مستر کانادا  با همکاری محققان دانشگاه تگزاس و استرالیا به روشی دست یافته‌اند که با استفاده از فناوری نانو، جذب ترکیب فعال زردچوبه در بدن به میزان ۱۷ درصد افزایش می‌یابد. هنوز نحوه تولید نانوذرات زردچوبه به این روش مشخص نیست.
مطالعاتی که چندی پیش صورت گرفت نشان داد کورکومین باعث تحریک سیستم ایمنی و مکانیسمی به نام آپوپتوز می‌شود. این مکانیسم باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس (سل) را با استفاده از ماکروفاژها نابود می کند.
نتایج این مطالعه در نشریه International Journal of Molecular Sciences منتشر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید