مسیر 18 ساله رونالدو تا هزارتایی شدن

یک‌شنبه شب برای کریس رونالدو خاص و منحصربه‌فرد بود، چرا که او برای هزارمین بار در مستطیل سبز به میدان رفت.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، یک‌شنبه شب برای کریس رونالدو خاص و منحصربه‌فرد بود، چرا که او برای هزارمین بار در مستطیل سبز به میدان رفت.
نبرد یوونتوس و اینترمیلان بالاخره تحت تأثیر ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار شد و کرونا نتوانست مسیر این مسابقه مهم را که در سرنوشت قهرمانی تأثیر داشت مسدود کند. این نبرد با برد یوونتوس و ادامه صدرنشینی بیانکونری همراه بود، اما سوژه اصلی این مسابقه یکی دیگر بود. ستاره‌ای که حتی وقتی گلزنی هم نمی‌کند باز هم سوژه برای مطرح شدن دارد.

اعجوبه هزارتایی
یک‌شنبه شب برای کریس رونالدو خاص و منحصربه‌فرد بود. او برای هزارمین بار در مستطیل سبز به میدان رفت و این افتخار بزرگ را جشن گرفت. او با اینکه نتوانست به گل برسد، اما با هزارتایی شدنش حسابی جلب توجه کرد. آماری که مشخص نیست برای کریس ۳۵ ساله تا چه اندازه ادامه پیدا کند...

مسیر ۶۵۷۰ روزه کریس؛ اعجوبه هزارتایی شد!

مسیر ۱۸ ساله در ۶۵۷۰ روز
کریس می‌تواند ادعا کند به اندازه سن یک جوان ۱۸ ساله سابقه فوتبال بازی کردن به طور حرفه‌ای را دارد. این هزار بازی رونالدو در ۶۵۷۰ روز به دست آمده و در این مدت با پیراهن تیم ملی پرتغال، اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال‌مادرید و یوونتوس به مستطیل سبز قدم گذاشته است.

مسیر ۶۵۷۰ روزه کریس؛ اعجوبه هزارتایی شد!

اسپورتینگ ۳۱
سال ۲۰۰۲ کریس اولین بازی حرفه‌ای خود را برای اسپورتینگ انجام داد. ۷ اکتبر بود که او مقابل موریرنسه بازی کرد و ۲ گل از ۳ گل تیمش را به ثمر رساند. مسیر کریس و اسپورتینگ به دلیل درخشش سریع او خیلی زودتر از حد تصور به اتمام رسید. ستاره جوان در لیسبون ۳۱ بازی از هزار تجربه مسابقه‌ای خود را انجام داد و ۵ گل به ثمر رساند.

مسیر ۶۵۷۰ روزه کریس؛ اعجوبه هزارتایی شد!

منچستریونایتد ۲۹۲
در حالی که کار‌های انتقال رونالدو به آرسنال فراهم شده بود و او حتی از ورزشگاه این تیم هم بازدید کرد. الکس فرگوسن او را هایجک کرد و برای فصل ۲۰۰۳-۰۴ به لیگ جزیره آورد. شروع رسمی کریس و یونایتد در نوامبر همان سال بود و تا تابستان ۲۰۰۹ که به رئال‌مادرید رفت ادامه پیدا کرد. رونالدو در این بازه زمانی طولانی ۲۹۲ بازی برای یونایتد انجام داد و ۱۱۸ بار هم دروازه رقبا را باز کرد. آمار و عملکردی فراتر از دیوید بکام...

مسیر ۶۵۷۰ روزه کریس؛ اعجوبه هزارتایی شد!

رئال‌مادرید ۴۳۸
اوج عملکرد کریس در رئال‌مادرید بود. تابستان ۲۰۰۹ گرانترین بازیکن دنیا شد و رکن اصلی کهکشانی‌های دو رئال بود. رقابت با لیونل مسی باعث شد کریس تلاش بیشتری برای موفقیت از خود نشان دهد. جالب است او بیش از آنکه در رئال بازی انجام داده باشد گلزنی کرده است. کریس با آمار ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی به دوران پرافتخار خود در مادرید پایان داد.

مسیر ۶۵۷۰ روزه کریس؛ اعجوبه هزارتایی شد!

یوونتوس ۷۵
امضای قرارداد با یوونتوس و ادامه روند آقای گلی برای رونالدو امری عادی بود. یک‌شنبه شب کریس بازی شماره ۷۵ خود را برای بیانکونری انجام داد. بازی که برایش گل در پی نداشت، اما با نمایش خوبی از سوی همراه بود. از ۲۰۱۸ تا الان شماره ۷ پرتغالی ۵۳ گل به ثمر رسانده است. هرچند این روز‌ها شایعه علاقه اش برای بازگشت به رئال دهان به دهان می‌پیچد، اما آمار می‌گوید دلیلی برای برگشت به گذشته وجود ندارد، حتی اگر به عنوان مهمان ویژه ال‌کلاسیکو در سانتیاگوبرنابئو حضور پیدا کنی و دلتنگ تیم سابقت شوی...

مسیر ۶۵۷۰ روزه کریس؛ اعجوبه هزارتایی شد!

پرتغال ۱۶۴
کریس در طول این سال‌ها یک فرق عمده با مسی دارد آن‌هم درخشش در تیم ملی کشورش است. قهرمانی و نایب‌قهرمانی یورو افتخاراتی است که رونالدو حسابی به آن می‌نازد. او اگرچه نتوانسته آمار گل‌های ملی اش را سه رقمی کند و فعلاً روی عدد ۹۹ ثابت مانده، اما با زدن ۱۰ گل دیگر رکورد آقای گلی جهان را مال خود خواهد کرد و به افتخار ملی دیگری مقابل مسی خواهد رسید. رونالدو برای اینکه این تعداد گل را به ثمر برساند ۱۶۴ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.

مسیر ۶۵۷۰ روزه کریس؛ اعجوبه هزارتایی شد!

 

 

دیدگاه تان را بنویسید