وزارت بهداشت:‌ با افرادی که تذکرات را جدی نمی‌گیرند، برخورد قانونی می‌شود

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: با  ۱۵۷۶ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به  ۵۸۲۳ نفر و تعداد افراد فوت شده به  ۱۴۵  نفر رسیده است. از این تعداد  ۱۶۶۹  نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او تاکید کرد: افزایش سفرهای استانی می‌تواند خطر داشته باشد و استان مازندران که جز پنج استان مبتلا نبود اکنون ۶۰۶ نفر مبتلای قطعی دارد و این به دلیل سفر به این استان است. بخشی از جامعه هنوز این مسئله را جدی نگرفته اند. پیشگیری فقط با خود مراقبتی است و اینکه استان مازندران را صدر جدول می‌بینیم به دلیل محدودیت‌های اعمال نشده است.

با افرادی که تذکرات را جدی نمی‌گیرند، برخورد قانونی می‌شود

جهانپور تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت ارشادی و اغنایی است و چنانچه اقلیتی که به سلامت خود و دیگران اهمیت نمی‌دهند و همچنان به سفر و تردد ادامه دهند مجبور خواهیم شد تا برخورد قانونی کنیم ؛ به همین منظور دولت هم محدودیت‌هایی در نظر گرفته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌ها به ۳۰ آزمایشگاه رسیده است، گفت: باید توجه داشت که شماری از مبتلایان مشکوک به کرونا بر اثر ابتلا به آنفلوانزا بستری و ترخیص شده اند.

او بیان کرد: معتقدیم با اطلاع رسانی و مشارکت جمعی مردم در مسیر مهار و کنترل بیماری به موفقیت خواهیم رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید