تقاضای ماسک و مواد ضدعفونی از ظرفیت تولید کشور بیشتر است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تقاضای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی از ظرفیت تولید کشور بالاتر است اما به زودی با کمک نهادها و ارگان‌هایی که ظرفیت تولید در این حوزه را دارند تولید تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد .

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ محمدرضا شانه ساز با اشاره به تشکیل کمیته تامین و توزیع اقلام مقابله با کرونا به صورت مرتب در محل سازمان غذا و دارو، افزو: این جلسات با حضور مدیران کل سازمان غذا و دارو، معاون امور صنایع و مدیران کل وزارت صنعت، رئیس هیئت امنای ارزی، مدیران کل سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی و نمایندگان تولیدکنندگان مربوطه برگزار می شود.

وی گفت: نیاز به ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شرایط کنونی بسیار فراتر از میزان تولیدات معمول در کشور است. به همین دلیل باید ظرفیت های تولید بالقوه ای که در کشور وجود دارد را وارد مدار تولید کرده و از آنها بهره ببریم.

شانه ساز گفت: این تدبیر در حال انجام است و عمدتاً نیروهای جهادی، صنایع دفاعی و سپاه صنوف مربوطه و بسیج اصناف، قرارگاههای جهادی و سایر ظرفیت های مردمی که امکان تولید بالقوه در آنها وجود دارد، در حال ساماندهی و ورود به این عرصه هستند تا بتواند در حوزه تولید ماسک ایفای نقش کنند.

افزایش تولید الکل در کشور
معاون وزیر بهداشت افزود: در حوزه الکل نیز افزایش تولید در دستور کار قرار دارد و کارخانه های تولیدی به صورت سه شیفت فعالیت دارند و شرکت های تولید کننده ژل و مواد ضد عفونی نیز با تمام ظرفیت فعال و به درخواست این سازمان با افزایش حداکثر تعداد شیفت کاری در حال تولید هستند، علاوه بر آن برای یک سری از خطوط تولید در صنایع آرایشی بهداشتی مجوز موقت سه ماهه صادر شد تا بتوانند وارد عرصه تولید مواد ضدعفونی کننده شوند.
وی تصریح کرد: تولید ماسک و مواد ضدعفونی با کمک وزارت صنعت دنبال می‌شود و نظارت بر توزیع نیز زیر نظر سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.
شانه ساز گفت: داروخانه پتانسیل مناسبی برای عرضه و رصد بازار توزیع است. ۱۴ هزار و ۵۰۰ داروخانه در اقصی نقاط کشور داریم که تحت نظارت سازمان غذا و دارو درحال ارائه خدمت هستند،.

وی اضافه کرد در روزهای اول به دلیل اینکه تولید نسبت به تقاضا در کشور بسیار بسیار پایین‌تر بود، به اجبار تصمیم گرفتیم که عرضه ماسک و مواد ضدعفونی برای تامین مراکز درمانی از طریق هیئت امنای ارزی عرضه و به داروخانه ها تحویل داده نشود. پس از آن که وضعیت تامین اقلام مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی مناسب تر شد بنابراین توزیع مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها نیز شروع، اما تقاضا بسیار بسیار زیاد است.
رئیس سازمان غذا و دارو  گفت: در حال حاضر تمام ارگان ها و سازمان هایی که پتانسیل کمک کردن را دارند پای کار آمده اند تا تولید افزایش یافته و پاسخگوی نیاز کشور باشد.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور اگر شرکت پخش، داروخانه یا هر مرکز دیگر مرتکب تخلف شود با هماهنگی با دستگاه قضا به صورت جدی برخورد خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید