سرنوشت وزنه برداری قهرمانی آسیا در ابهام کرونایی

برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا با ابهامات جدی مواجه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش چی پلاس،‌ دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه برداری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و  انتخابی المپیک از دهه آخر اسفند آغاز شده و براساس اعلام کادرفنی قرار است روز بیست و یکم اسفندماه رکوردگیری از وزنه برداران انجام شود.

محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی با توجه به تعطیلی اردوها برای رسیدن وزنه برداران به پیک آمادگی برای حضور در مهمترین مسابقه انتخابی المپیک، برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته و قصد دارد با رکوردگیری شرایط وزنه برداران حاضر در اردو در آستانه حضور در این رقابتها محک بزند.

مسابقات قهرمانی آسیا حکم مسابقات گزینشی را داشته و از سری رنک گُلد محسوب می شود که براساس برنامه قبلی قرار است اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه برگزار شود. میزبان اولیه این رقابتها قزاقستان بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزبانی این رقابتها انصراف داد.

بعد از انصراف قزاقستان، ازبک ها تمایل خود را برای میزبانی این رقابتها در تاشکند اعلام کردند اما با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان به ویژه آسیا، میزبانی آنها با تردیدهای جدی روبرو شده است.

با توجه به شیوع کرونا صدور ویزا برای اتباع کشورهای به شدت درگیر یعنی ایران، کره و چین ممنوع است و از همین رو ازبکستان نمی تواند برای کاروان این کشورها ویزا صادر کند و از همین رو میزبانی این کشور برای وزنه برداری قهرمانی آسیا نیز به احتمال فراوان کنسل خواهد شد.

با توجه به این شرایط، صحبت از میزبانی تایلند است و این احتمال وجود دارد که میزبانی رقابتها به شرق آسیا منتقل شود.

با این وجود و بنا به مشکلات شیوع کرونا احتمال تعویق مسابقات نیز وجود دارد تا پس از فروکش کردن بحران این ویروس مرگبار رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا برگزار شود.

اگرچه با توجه به اینکه مسابقات حکم گزینشی المپیک را دارد، با الزام IOC باید در تاریخ مقرر برگزار شود و تعویق آن نیز با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید