کرونا موزه «لوور» را تعطیل کرد

همزمان با شیوع کروناویروس در بیش از ۵۰ کشور جهان، موزه «لوور» پاریس نیز به تعطیلی کشیده شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اپیدمی ویرووس کرونا موزه «لوور» پاریس را هم تعطیل کرد و کارکنان و مسئولان این موزه که از آثار هنری محافظت می‌کردند، از ترس آلوده شدن به این ویروس، موزه را تعطیل کردند و از پذیرش بازدیدکنندگان سر باز زدند.

یکی از کارمندان موزه لوور می‌گوید: «ما بسیار نگران هستیم؛ چرا که از همه جای دنیا بازدیدکننده داریم. خطر بسیار بسیار زیاد است. اگرچه هنوز هیچ‌گونه علائمی از این ویروس در میان ۲۳۰۰ کارمند در این موزه وجود نداشته است. این مسئله را فقط زمان مشخص خواهد کرد.»

درهای این موزه مشهور به روی تمامی بازدیدکنندگان درحالی بسته شد که کارکنان «لوور» برای برگزاری جلسه‌ای درباره ویروس کرونا در این موزه حاضر شدند.

برخی از بازدیدکنندگان ساعاتی پس بسته شدن درها همچنان در صف‌ها به انتظار ایستادند، اما مقامات موزه لورر اعلام کردند درهای این موزه تا پایان روز بسته خواهد ماند.

در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۹.۶  میلیون نفر از موزه «لوور» بازدید کردند که سه‌چهارم آن‌ها از خارج از فرانسه برای بازدید از «لوور» آمده بودند. درحالت عادی، محبوب‌ترین موزه جهان روزانه میزبان ده‌ها هزار نفر از علاقه‌مندان است.

فرانسه تاکنون ۱۳۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و دو مورد مرگ در اثر ابتلا به آن را گزارش کرده است.

روز یکشنبه دولت فرانسه از اقدامات مختلفی برای جلوگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا از جمله ممنوعیت تمامی اجتماعات بالای پنج‌هزار نفر در محیط‌های سربسته خبر داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید