6 اقدام برای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا

در راستای اینکه ویروس کرونا باعث شده که خیلی از کسب و کارها در شب عید از رونق بیفتد، وزارت صنعت، معدن و تجارت 6 پیشنهاد عملیاتی به دولت داده است تا از طریق این شش بند، بتوان از تولیدکنندگان و واحدهای صنفی حمایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری، خواستار رفع مشکلات کسب و کارهای خرد آسیب دیده از ویروس کرونا شده است. در این نامه آمده است به‌منظور جبران بخشی از آسیب‌ها و دل نگرانی‌های واحدهای آسیب‌دیده، پیشنهاداتی ارائه می‌شود.
۱- مالیات کلیه صنوف (کسب و کارهای خرد مشخص) در اسفندماه بخشوده شود.
۲- در اسفندماه سال‌جاری صنوف مزبور، از پرداخت حق بیمه خویش و کارگران تحت پوشش معاف شوند.
۳- از اسفندماه سال‌جاری تا زمان عادی شدن فرآیند فعالیت‌های تجاری در سطح کشور، مطابق با اعلام رسمی وزارت بهداشت نسبت به استمهال اقساط بانکی این بخش از واحدهای صنفی اقدام‌های لازم صورت گیرد.
۴- تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و کم بهره بانکی به این گونه فعالیت‌های تجاری تخصیص پیدا کند.
۵- معافیت پرداخت حق عضویت و شارژ اینگونه فعالیت‌ها از اسفندماه سال‌جاری تا اطلاع ثانوی در تشکل‌های دولتی و غیردولتی در دستور کار قرار گیرد.
۶- معافیت از پرداخت هرگونه هزینه‌های جانبی در حوزه‌های شهرداری، بخشداری‌ها و دهداری نظیر پسماند و غیره برای این گونه فعالیت‌های اقتصادی ضروری است.

دیدگاه تان را بنویسید