گزارش جی پلاس

وضعیت قرمز خودخواسته در سپاهان! / قلعه نویی فقط با قهرمانی می ماند

دامن اتفاقات تلخ بازی سپاهان و پرسپولیس، میلیاردها تومان پول دولتی را به هدر داد و زردپوشان اصفهانی را به بحرانی خود ساخته فرو برده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تصمیمات عجیب مدیران و مربیان سپاهان برای دیدار با پرسپولیس و خودداری از ورود به زمین مسابقه، این تیم را با دستان خودی وارد بحران کرد تا سپاهان علاوه بر باخت سه بر صفر در این دیدار، 150 میلیون تومان جریمه شود و میلیاردها سرمایه برای کسب جام قهرمانی لیگ برتر، تقریبا از بین برود.

این اتفاقات، سپاهانی را که تا نیم فصل از مدعیان اصلی قهرمانی بود، در بحران فرو برده و اکنون با وضعیتی که بعد از بازی با پرسپولیس رقم خورد، قهرمانی این تیم و سایر تیم های مدعی نیز تقریبا از دست رفته است.

*ناراحتی مدیرعامل کارخانه سپاهان از اتفاقات بازی با پرسپولیس

بدون شک و با استناد به تصاویر و فیلم های منتشر شده از رختکن سپاهان و اظهارات مسعود تابش، مدیرعامل این تیم و بازیکنانش مبنی بر خودداری از حضور در زمین مسابقه، مدیران و مربیان سپاهان مسبب اتفاقات اخیر هستند و همه نگاه ها به آن معطوف شده که چرا چنین کاری را با دستان خود انجام دادند؟

سه بر صفر اعلام شدن نتیجه بازی، سپاهان را از کورس قهرمانی عقب انداخت و این تیم از نظر روحی هم در شرایط خوبی قرار ندارد. همین مسائل موجب عصبانیت و ناراحتی مدیرعامل کارخانه سپاهان شده است که در سال جاری یکی از پرهزینه ترین سپاهان های تاریخ را راهی لیگ برتر کرد تا جام قهرمانی را بعد از سال ها به اصفهان ببرد.

هر چند امیر قلعه نویی معتقد است تیمش پنجمین تیم پرهزینه لیگ برتر است اما برکسی پوشیده نیست که داشتن بازیکنان شاخصی مانند امید نورافکن، استنلی کی روش، محمدرضا حسینی، سروش رفیعی، محسن مسلمان، شایان مصلح و ... که هر کدام مشتریانی پر و پا قرصی در لیگ برتر داشتند، نیازمند هزینه های هنگفت بوده و سپاهان هم برای آوردن این ستاره ها احتمالا هزینه زیادی انجام داده تا قهرمانی را هر طور شده کسب کند.

این تیم تا نیم فصل نخست لیگ برتر نیز نتایج خوبی را کسب کرد و در حوالی صدر جدول قرار داشت اما این اتفاق بدموقع و خارج از حرفه ای گری که مسئولیتش بر عهده مسعود تابش و امیر قلعه نویی است، همه رشته های مدیران ارشد سپاهان را پنبه کرد و سرمایه گذاری خود را از دست رفته می دانند.

*کنار گذاشتن تابش و اوتیماتوم به قلعه نویی

به گفته امیر قلعه نویی، مدیران این تیم برای موفقیت سپاهان چیزی کم نگذاشتند و سپاهان هم از نظر مالی در وضعیت مساعدی است اما سه بر صفر بازنده شدن سپاهان و دور شدن قهرمانی، موجب کنار گذاشتن مسعود تابش، از مدیران قدیمی و کهنه کار سپاهان شده است که از سال گذشته مدیرعاملی این تیم را بر عهده داشت.

استعفای تابش در اولین جلسه هیات مدیره با موافقت همراه شد که در پس این اتفاق فشارهای مدیران کارخانه هم دیده می شود اما اتفاقات مختص به او نیست.

امیر قلعه نویی هم اولتیماتوم گرفته است. مدیرعامل این کارخانه قلعه نویی را برای قهرمانی آورده بود و حالا برای ادامه همکاری در فصل آینده از او قهرمانی می خواهد و ظاهرا هر اتفاقی جزء این، قلعه نویی و سپاهان را در پایان راه قرار می دهد.

در حال حاضر سپاهان 10 امتیاز با صدرجدول فاصله دارد و در 9 بازی آینده خود که بازی های آسانی هم به شمار نمی رود، رقیب پرسپولیسی است که بازی هایش با استقلال، شهرخودرو و  سپاهان را سپری کرده است.

*عصبانیت مدعیان قهرمانی از سپاهان

نتیجه اخیر بازی سپاهان و پرسپولیس به ضرر همه مدعیان قهرمانی بود چرا که پرسپولیس در روزهای پرفشار لیگ برتر بدون انجام مسابقه، این دیدار 6 امتیازی را از آن خود کرد و با استراحتی که داشت، آماده بازی های بعد شد.

در عوض تیم های شهرخودرو، استقلال و تراکتور که همگی در گیرودار لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هستند، در هفته بیست و یکم با خستگی به میدان رفتند و شکست خوردند اما پرسپولیس به واسطه استراحتی که در هفته بیستم کرده بود، توانست به پیروزی برسد و اختلاف را در جدول رده بندی به 10 امتیاز برساند.

با وضع پیش آمده، برخی کارشناسان از همین حالا پرسپولیس را قهرمان فصل جاری می دانند و معتقدند سایر مدعیان قهرمانی باید برای کسب سهمیه به میدان بروند اما به هر حال هنوز 9 هفته دیگر از لیگ برتر نوزدهم باقیست و هر اتفاق تلخ و شیرینی می تواند برای همه مدعیان حتی صدرنشین لیگ رخ دهد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید