گزارش جی پلاس از انتخاب سرپرست ۶ماهه آبی ها

فتح‌ الله زاده نمی تواند مدیرعامل استقلال باشد / وزیر ورزش مصوبه هیات مدیره را وتو کرد

هیات مدیره استقلال در حالی علی فتح الله زاده را به عنوان مدیرعامل این باشگاه برگزید که وی سال ها قبل بازنشسته شده و از نظر قانون کشوری، نمی توانست مدیرعامل استقلال باشد. وزیر ورزش این تصمیم را وتو کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ علی فتح الله زاده پس از ماه ها به هدف خود رسید و اکنون با امضای وزیر ورزش و جوانان به صندلی مدیریت استقلالی‌ها رسید اما به عنوان سرپرست!

اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست مدیرعاملی استقلال که از زمان کناره گیری فتحی در این سمت فعالیت می کند، اعلام کرد که اعضای هیات مدیره با اکثریت آرا فتح الله زاده را برای مدیرعاملی انتخاب کردند و این موضوع تحت عنوان صورت جلسه هیات مدیره به وزیر ورزش و جوانان ارسال شد. اما نهایتا وزیر ورزش عصر پنجشنبه، برای فتح الله زاده حکم سرپرستی امضا کرد نه مدیرعاملی.

*فتح الله زاده بازنشسته است

وزارت ورزش از سال گذشته درصدد اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در ورزش است و اخیرا مسعود سلطانی اعلام کرد که اجازه ورود بازنشسته ها به انتخابات فدراسیون فوتبال را نخواهد داد. 

رویکرد قانونی وزارت نسبت به  فدراسیون فوتبال در شرایطی است که از زمان انتخاب فتح الله زاده به عنوان عضو هیات مدیره استقلال، شایعه بازنشستگی فتح‌الله زاده مطرح شد و منتقدان این تصمیم وزارت ورزش را زیر سوال بردند. 

با این حال فتح‌الله زاده در مورد بازنشسته بودن خودش گفته بود: «من به خاطر اینکه مدرک دکترا دارم تا 35 سال می‌توانم کارم را ادامه بدهم و بازنشسته نیستم. البته تقاضای بازنشستگی کرده بودم، ولی بعد که اعلام شد کسانی که مدرک بالای فوق‌لیسانس دارند می‌توانند تا 35 سال ادامه دهند، منصرف شدم.»

 با این وجود بازنشستگی فتح الله زاده به وسیله اسنادی که ماه ها قبل در رسانه ها منتشر شد، غیرقابل انکار است. علی فتح‌الله زاده 6 سال پیش بازنشسته شده و حکم بازنشستگی این مدیر فوتبالی پنجم بهمن‌ماه سال 1392 امضاشده و او اکنون بازنشسته محسوب می‌شود.

 * فتح الله زاده نمی تواند مدیرعامل استقلال شود

طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان فتح‌الله زاده نمی‌تواند در هیات‌مدیره استقلال فعالیت کند و حضورش در این پست غیرقانونی است. حال انتخاب او به عنوان مدیرعامل را هم اضافه کنید که یک تخلف بزرگتر محسوب می شود. 

* استفاده از اختیار ویژه وزراء

زمانی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس تصویب شد، تبصره ای در این قانون برای وزرا در نظر گرفته شد که آن ها می توانند موقتا از افراد بازنشسته در صورت موجود نبودن فرد دیگری، برای تصدی یک سمت دولتی انتخاب کنند. 

وزیر ورزش فتح الله زاده را به عنوان سرپرست استقلال انتخاب کرده و ظاهرا تصمیم بر این شده که فعلا با حضور فتح الله زاده تلاش کنند تا حواشی اطراف تیم و به خصوص اعتراضات روی سکوها به حداقل برسد تا در آینده و حداکثر پس از  6 ماه اعتبار جایگاه سرپرستی، تصمیم دیگری برای مدیرعاملی استقلال گرفته شود.

دیدگاه تان را بنویسید