در پی شیوع کرونا؛

برگزاری الکترونیکی کلاس‌های دانشگاه تهران از هفته آینده

رئیس دانشگاه تهران گفت: کلاس‌های این دانشگاه به منظور پیشگیری از ویروس کرونا از هفته آینده الکترونیکی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ آقای محمود نیلی احمدآبادی در پیامی ویدئویی گفت: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا و بر اساس ابلاغیه‌های کشوری و مشورت‌هایی که در دانشگاه تهران با مراجع ذیصلاح انجام شد، مقرر شد از آغاز این هفته کلاس‌های آموزشی دانشگاه تهران تعطیل شود و از آنجایی که امر آموزش بسیار مهم است و همه نگران برنامه‌های آموزشی خود هستند از این رو تصمیم دانشگاه بر این شد تا از ظرفیت مرکز یادگیری الکترونیکی بیشتر استفاده کند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید تعداد کلاس‌های درسی در قالب آموزش الکترونیکی در دانشگاه تهران زیاد است و امروزه بعنوان یک ابزار بسیار مهم (آموزش الکترونیکی) مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌تواند به تعمیق آموزش منتهی شود و فعالیت‌های گسترده آموزشی از طریق این آموزش فراهم می‌شود تا حدی که تأثیر بعد جغرافیایی کاهش می‌دهد.

آقای نیلی احمدآبادی در ادامه گفت: دانشگاه تهران سالهاست که مرکز آموزش‌های الکترونیکی را راه اندازی کرده و تجربه خوبی با توجه به امکانات وسیع این مرکز در دانشگاه فراهم است، ولی هیچ زمانی فکر نمی‌کردیم که قرار است همه برنامه‌های آموزشی در قالب آموزش الکترونیکی انجام شود.

وی تأکید کرد: پیش بینی‌ها برای اجرای این آموزش صورت گرفته و مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران از طریق ویدئو‌ها و گفتار‌هایی که برای شما دانشجویان در نظر گرفته است آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف دانشگاه این است که برنامه‌های آموزشی و کلاس‌هایی که به شکل زنده برگزار می‌شد در همان ساعت کلاس و طبق برنامه آموزشی، اما این بار به صورت الکترونیکی برگزار شود و دانشگاه هم آمادگی استفاده از این ظرفیت را به شکل زنده دارد و می‌تواند در همان ساعت‌هایی مقرر شده کلاس‌های درس به صورت الکترونیکی اجرا شود.

وی با بیان اینکه ما نگرانی پهنای باند را برای این نوع کلاس‌ها داریم گفت: ممکن است اگر بخواهیم همه کلاس‌ها به شکل زنده برگزار شود برای دانشجویانی که در مناطق دورتر هستند این امکان فراهم نشود از این رو کلاس‌ها به شکل ضبط شده در سامانه بارگذاری می‌شود و دانشجویان می‌توانند از این کلاس‌های ضبط شده استفاده کنند.

وی تأکید کرد: از طریق این کلاس‌ها دانشجویان می‌توانند سوالات خود را در سامانه قرار دهند و پاسخ را از سوی استاد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کلاس‌هایی که جنبه عملی داشتند از این موضوع مستثنی هستند گفت: امیدواریم که در آینده بتوانیم آموزش‌های عملی را به شکل الکترونیکی ارائه دهیم و کلاس‌های عملی با یک آموزش در یک برنامه جدید قرار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید