توصیه های بهداشتی که یونیسف درباره "کرونا" دارد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در اطلاعیه‌ای به والدین توصیه کرد اگر خود یا کودکتان علائمی از کرونا دارید، از همان ابتدا کمک پزشکی بگیرید و سعی کنید از حضور در اماکن عمومی مانند محل کار، مدارس و وسایل نقلیه عمومی بپرهیزید تا از سرایت به دیگران جلوگیری شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در اطلاعیه‌ای به والدین توصیه کرد اگر خود یا کودکتان علائمی از کرونا دارید، از همان ابتدا کمک پزشکی بگیرید و سعی کنید از حضور در اماکن عمومی مانند محل کار، مدارس و وسایل نقلیه عمومی بپرهیزید تا از سرایت به دیگران جلوگیری شود.

توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا

در اطلاعیه یونیسف که روز یکشنبه انتشار یافته، آمده است:‌ کرونا ویروس جدید (CoV) نوعی جدید از ویروس است. بیماری ایجاد شده با ویروس کرونا که به آن بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) می‌گویند، اولین بار در ووهان چین شناسایی شد. CO مخفف کرونا، VI مخفف ویروس و D به معنی بیماری (در انگلیسی). قبلاً به این بیماری « کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹» یا «nCoV-۲۰۱۹» می‌گفتند.
ویروس COVID-۱۹ ویروس جدیدی بوده و به خانواده ویروس‌هایی همچون سارس (سندروم تنفسی حاد) و سایر سرماخوردگی‌های معمولی مرتبط است.

ویروس COVID-۱۹ چگونه منتشر می‌شود؟

ویروس از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده از طریق سرفه و عطسه و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود. ویروس COVID-۱۹ می­تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ولی یک ضدعفونی ساده می‌تواند آن را از بین ببرد.

علائم کرونا ویروس چیست؟

علائم شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. در مواد حادتر عفونت می‌تواند منجر به سینه پهلو (پنومونی یا همان عفونت ریه) یا مشکلات تنفسی شود. در موارد نادر این بیماری کشنده خواهد بود.
علائم بیماری کرونا شبیه آنفلوآنزا یا سرماخوردگی معمولی است، که بسیار شایع تر از COVID-۱۹ هستند. به همین دلیل برای تایید این که کسی COVID-۱۹ گرفته باشد، باید آزمایش شود. نکته حائز اهمیت این است که اقدامات کلیدی پیشگیرانه را به خاطر بسپاریم که شست‌وشوی دست‌ها و رعایت موارد بهداشتی تنفسی یعنی پوشاندن دهان هنگام عطسه یا سرفه با دستمال یا آرنج خم شده، سپس انداختن دستمال داخل سطح آشغال در بسته، از موارد پیشگیری است. همچنین واکسن آنفلوآنزا نیز راه پیشگیری مناسبی است، بنابراین به یاد داشته باشید که واکسیناسیون خود و فرزندان‌تان را به موقع انجام دهید.

چگونه می‌توان خطر عفونت را کاهش داد؟

با رعایت چهار مورد احتیاطی زیر می‌توانید جلوی خطر عفونت برای خود و خانواده‌تان را بگیرید: دست‌های‌ خود را مرتب با آب و صابون یا ژل ضدعفونی الکل‌دار بشویید، هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را با دستمال یا آرنج خم شده‌تان بگیرید، و دستمال را داخل سطح دربسته بیاندازید، از تماس نزدیک با کسانی که سرما خورده‌اند یا علائمی شبیه آنفلوآنزا دارند اجتناب کنید و اگر تب دارید، سرفه می‌کنید یا احساس می‌کنید مشکل تنفس دارید حتماً به دکتر مراجعه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید