14 نشانه که می گوید در یک شغل اشتباه هستید!

آیا شغلتان برایتان کاری انجام می‌دهد؟ چسبیدن به یک موقعیت شغلی که برایتان اشتباه است – بخوانید مناسب شما نیست – می‌تواند عوارض بزرگی بر زندگی شما داشته باشد. اگر شغلتان مناسب نیست، خوب از آن خارج شوید. البته باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، قبل از آن نشانه‌های زیر را بررسی کنید. آنها نشان می‌دهند که شغلتان برای شما مناسب نیست.

1) برای درآمد باید واقعاً به سختی کار کنید

اشتباه نکنید! سخت کوشی را سرزنش نمی‌کنم. باید برای استاد شدن در مهارت‌های جدید به شدت تلاش کنید. با این حال اگر هیچ چیز در شغلتان آسان نیست، ممکن است در مسیر شغلی اشتباهی باشید. لوئیس افرون، کارشناس منابع انسانی از تجربیات خود به عنوان یک حرفه‌ای در نشریه فوربس چنین می‌نویسد: "کارمندان موفق با توانمندی‌های خود بازی می‌کردند و آنچه را که به صورت طبیعی به سمتشان می‌آمد انجام می‎دادند. کارمندانی که کمتر موفق بودند اما، نیاز به تلاش و انرژی بیشتری داشتند."

2) از جمعه ها متنفرید

جمعه روز استراحت است. مطمئناً برای اینکه آخر هفته رو به اتمام است باید کمی غمگین باشید، با این حال اگر جمعه‌ها باید بیشتر کار کنید، حتماً یک جای کار می‌لنگد.

3) کارتان شما را غمگین می‌کند

هرکسی در کار خود روزهای بد را تجربه می‌کند – حتی افرادی که کلاً از شغل خود لذت می‌برند. اینکه انتظار داشته باشیم همیشه در مورد کار خود خوشحال باشیم غیر طبیعی و غیر واقعی است. با این حال اگر احساس می‌کنید شغلتان عموماً بر روی شرایط روحی‌تان تأثیر منفی می‌گذارد، شاید وقت آن است که همه چیز را تغییر دهید.

4) بازخوردهای افتضاح دریافت می‌کنید

شما احساس می‌کنید همه چیز خوب است. مدیرانتان موافق نیستند و با دیدگاه‌های منفی پشت سر هم با شما برخورد می‌کنند. اگر این شرایط شبیه به شرایط شماست، فقط به این معنی نیست که برای شغلتان مناسب نیستید؛ باید فوراً از آن خارج شوید.

5) در یک صنعت رو به افول هستید

ممکن است همه چیز در محل کارتان به خوبی پیش رود اما صنعتی که در آن مشغول به کار هستید در مرحله افول از چرخه عمر خود باشد.

6) رئیستان همیشه مچتان را می گیرد

بیایید واقع بین باشیم، شما قرار نیست با هر مدیری کار کنید. هرچند این بدان معنا نیست که هر وقت احساس می‌کنید رئیستان برای شما شمشیر را از رو بسته است، باید با او در بیفتید. در حقیقت اگر احساس می‌کنید رئیستان همیشه برایتان شمشیر می‌کشد، پس به سرعت از کار خارج شوید و کار کردن در یک محیط متشنج را ادامه ندهید.

7) برای رفتن به سرکار با خود می‌جنگید

بسیاری از روزها برای رفتن به سرکار احساس خوبی ندارید و دلتان نمی‌خواهد از رختخواب جدا شوید. در حقیقت از انگیزه کافی برای رفتن به سرکار برخوردار نیستید.

8) تعادل بین کار و زندگیتان وجود ندارد

واضح است که برخی از مشاغل استرس زا هستند و زمان بیشتری نسبت به سایر مشاغل از زندگی را به خود اختصاص می‌دهند. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید چقدر برایتان می‌ارزد. با این حال، زمان‌هایی وجود دارد که کافی، کافی است. در بسیاری از موارد، کار بیش از اندازه در دراز مدت زندگی شخصی و حرفه‌ای شما را دچار آسیب می‌کند. خودتان را از بین نبرید. به دنبال موقعیت‌هایی بگردید که به شما اجازه زندگی نرمال را می‌دهد.

9) امکان پیشرفت ندارید

شغلتان خوب است اما شما پیشرفت می‌خواهید و در شرکت شما موقعیت‌های زیادی برای پیشرفت وجود ندارد. اگر چنین است، برای پیشرفت به جستجو در خارج از شرکت بپردازید.

10) از شغلتان خجالت زده می‌شوید

وقتی که در یک گعده دوستانه، دوستانتان از خاطرات جذاب محل کارشان تعریف می‌کنند، شما باید سرتان را پایین بگیرید و فقط گوش دهید. چیزی برای تعریف کردن ندارید، و این موضوع شما را غمگین می‌کند. یا شاید تصور می‌کنید کاری که انجام می‌دهید، تحقیر کننده است. بودن در این شغل وحشتناک است و البته نشان می‌دهد که هرچه زودتر باید نقشه فرار را بکشید.

11) به اندازه ارزشی که دارید به شما پرداخت نمی‌شود

این مورد بسیار مشخص و صریح است. بدون توجه به اینکه شرکت چقدر در مورد پاداش­های آتی به شما وعده و وعید می‌دهد، ارزش گذاری کم توسط شرکت را تحمل نکنید.

12) نسبت به شرکت احساس بی‌تفاوتی می‌کنید

در یک سطح مشخص، واقعاً نمی‎توانید شرکتتان را تحمل کنید. صاحب شرکت یک ابله است. چشمتان را به روی ارزش‌های سازمانی می‌بندید، بیانیه مأموریت شرکت مهملات است. حتی لوگوی آن احمقانه است. اگر نسبت به هرکدام از جنبه‌های شرکت خود بی‌تفاوت هستید، احتمالاً باید به جایی بروید که بهتر باشد.

13) هیج چیز یاد نمی‌گیرید

عادت یادگیری شما باید مانند یک کوسه بزرگ و عصبانی باشد. تهاجمی و غیر قابل توقف. اگر در شغلتان چیز جدیدی یاد نمی‌گیرید، پس آنجا چه کار می‌کنید؟

14) با هیچ کس در کار کنار نمی‌آیید

ممکن است با گروهی از همکاران چالش داشته باشید که خبر خوبی نیست. یا حتی ممکن است مسأله آن گروه شما باشید. شاید شخصیت شما با فرهنگ این شرکت یا ویژگی‌های صنعت سازگار نیست. در هر حال کار کردن با افرادی که برایتان قابل تحمل نیستند، موقعیت جالبی نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید