شایعه درگذشت استاد شجریان تکذیب شد/ تنفس به کمک دستگاه/ آخرین جزییات از زبان دکتر بهلولی

پزشک معالج محمدرضا شجریان گفت: ایشان اکنون به کمک دستگاه تنفس می‌کنند و نسبت به دیروز ۱۰-۱۵ درصد وضعیتشان بهتر شده است ولی شرایط عمومی مناسبی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهرداد بهلولی پزشک معالج محمدرضا شجریان درباره آخرین وضعیت وی گفت: وی دیروز با نارسایی شدید تنفسی و عفونت شدید دستگاه تنفسی به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد و ما بلافاصله برایشان لوله گذاشتیم و اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی افزود: شایعه درگذشت وی یا قطع‌امید کردن از بهبود و قطع‌کردن دستگاه‌ها صحت ندارد؛ ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

بهلولی درباره پایداری وضعیت شجریان گفت: امروز با درمان‌هایی که انجام گرفته، نسبت به دیروز ۱۰-۱۵ درصد وضعیتشان بهتر شده است ولی شرایط عمومی مناسبی ندارد. وضعیت از نظر همودینامیک (نبض و فشار)، پایدار است، اما خودشان نمی‌تواند تنفس داشته باشند و تمام پارامترها با دستگاه تنفسی انجام می‌گیرد.

پزشک معالج شجریان تصریح کرد: همین الان از بالای سر ایشان می‌آیم و از صبح به همراه ۷-۸ نفر دیگر تیم پزشکی، مرتباً اوضاع وی را چک می‌کنیم.

عضو هیات مدیره بیمارستان جم تهران عصر‌جمعه گفت: در حال حاضر استاد شجریان بی هوش بوده و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است. به هیچ عنوان دستگاه‌های تنفسی از وی قطع نمی‌شود و شرایط او نسبت به شب گذشته پایدارتر است. داروهایی که به وی دادیم را نیز کمتر کردیم.

 استاد شجریان روز گذشته (پنجشنبه) با دیسترس شدید تنفسی و در حالت بسیار نامناسبی به وسیله آمبولانس به اورژانس بیمارستان جم منتقل شد و همان لحظه لوله تنفسی برای وی گذاشته و به آی سی یو منتقل شد. فشارها و شرایط استاد شجریان بسیار نامناسب بود. پست توییتری همایون شجریان نیز به خاطر همین شرایط دیشب استاد شجریان بود.

هیات مدیره بیمارستان جم هم در بیانیه‌ای در این باره آورده است:‌ «هم میهنان گرامی. با توجه به اخبار غیر مستند فراوان در شبکه‌های مجازی در رابطه با سلامت استاد آواز ایران زمین جناب آقای محمدرضا شجریان به اطلاع می‌رساند که در روزهای اخیر اختلالات ریوی ایشان که ناشی ازبیماری قبلی ایشان است، ادامه‌دار شده و درتاریخ ٩٨/١٢/١ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری شده‌اند.

پزشکان متخصص در تمام ساعات شبانه‌روز بربالین ایشان حاضرند و برای بهبود ایشان از تمام امکانات و تجهیزات آی‌سی‌یو استفاده می‌کنند.

شرایط عمومی ایشان درحال حاضر تحت کنترل بوده ولی هنوز به مراقبت ویژه نیازدارند. لطفا اخبار رسمی را ازطریق بیانیه‌های رسمی بیمارستان پیگیری کنید.

هیئت مدیره بیمارستان جم.»

به گزارش جی پلاس،‌ در حالی که خبرگزاری تسنیم و عصر ایران در ساعت 23 امشب خبر در گذشت محمدرضا شجریان را در خروجی سایت های خود منتشر کردند ،‌ همایون شجریان با ارسال پستی در اینستاگرامش این خبر را تکذیب کرد و نوشت: عزیزان خواهشمندم به شایعات توجه نفرمایید و به آن ها دامن نزنید. پدر به خاطر مشکلات ریوی که ناشی از بیماری قبلیشون هست و در دو هفته اخیر کمی ادامه دار شده است تحت مراقبت و رسیدگی های ویژه هستند و وضعیتشان از دیروز بهتر شده است. خواهشمندم خبر صحیح را فقط و فقط و فقط و فقط و فقط از طریق صفحه اینجانب دنبال کنید. دوم اسفند ۹۸ 23:27

دیدگاه تان را بنویسید