بازیکن سابق پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

نورمحمدی: گل خوردن های پرسپولیس دلیل فنی ندارد/ بازی با التعاون حیاتی و تعیین کننده است

کاپیتان سابق پرسپولیس می‌گوید که مشکل این تیم روحی-روانی است و ربطی به مسائل فنی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در دومین بازی مرحله گروهی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشارجه امارات متوقف شد. بعد از این بازی انتقادهای بسیاری از خط دفاعی این تیم صورت گرفت و خیلی‌ها بر این عقیده بودند که اگر آسیب پذیری خط دفاع نبود، پرسپولیس می‌توانست این بازی را با کسب سه امتیاز به پایان برساند. رضا نورمحمدی مدافع و کاپیتان سابق پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در این خصوص گفت: «بازی در لیگ قهرمانان آسیا شرایط خاص خودش را دارد و اصلاً راحت نیست. بعد از بازی با الدحیل قطر فشار روحی زیادی به بازیکنان وارد شد اما به اعتقاد من نباید از بازیکنان و به ویژه مدافعان انتقاد کرد. چون این نفرات همان‌هایی هستند که دو سه قهرمانی متوالی را به دست آورده‌اند و در لیگ برتر همچنان صدرنشین هستند. من فکر می‌کنم مشکل حال حاضر پرسپولیس فقط روحی روانی است و اگر کادر فنی با بازیکنان صحبت کند می‌تواند این مشکل را حل کند و پرسپولیس دوباره به روند رو به رشد گذشته برگردد.»

 

نورمحمدی

 نورمحمدی با اشاره به نفرات فعلی پرسپولیس گفت: «پرسپولیس در سال‌های اخیر ثابت کرده تیمی نیست که به راحتی گل بخورد اما وقتی در دو بازی این اتفاق می‌افتد قطعا به مسائل فنی ارتباطی پیدا نمی‌کند. البته تغییرات زیاد در خط دفاع باعث کم شدن تمرکز و ناهماهنگی‌شان می‌شود. شاید آقا یحیی عجله کرد و در بازی با الدحیل تغییراتی را در خط دفاع به وجود آورد.»

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره تعویض سیدجلال حسینی در بازی با الشارجه گفت: «سیدجلال بازیکنی نیست که به خاطر مسائل فنی او را بین دو نیمه تعویض کنند. به قول فوتبالی‌ها سیدجلال بازیکن یک نیمه‌ای نیست و شک ندارم دلیل تصمیم کادرفنی مصدومیت او بوده است.»

469107_574

نورمحمدی با تاکید بر اهمیت بازی سوم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «التعاون تیم بسیار خوبی است.این بازی برای پرسپولیس حیاتی و تعیین کننده است. بچه‌ها باید هر طور شده برنده از این بازی خارج شوند، چون هر نتیجه‌ای غیر ازاین کار را در ادامه برای آن ها سخت‌تر می‌کند. درواقع شاید صعود پرسپولیس از گروهش به همین بازی معطوف باشد. اگر آن ها بتوانند بازی همیشگی‌شان را انجام بدهند و تمرکز کنند شکست دادن التعاون کار سختی نیست. بخصوص اینکه بازیکنان پرسپولیس به لحاظ تجربه چیزی از حریف کم ندارند.»

رضا نورمحمدی در ادامه به برگزاری سه بازی متوالی خارج از خانه اشاره کرد و گفت: « چنین موضوعی صددرصد تاثیر منفی در عملکرد بازیکنان می‌گذارد. این رفت و آمدها باعث خستگی‌شان می‌شود و باتوجه به فشردگی مسابقات لیگ این مسئله تشدید هم می‌شود. من امیدوارم در بازی‌های برگشت همانطور که مدیران باشگاه گفته‌اند میزبان باشیم. البته خیلی مهم است که در بازی سوم التعاون را شکست بدهیم، در غیر اینصورت شاید میزبانی بازی‌های برگشت هم تاثیر زیادی نداشته باشد و اتفاق تلخی رقم بخورد.»

139409291428036016747514

 نورمحمدی در پایان با اشاره به امکانات تیم‌های حوزه خلیج فارس گفت: «از نظر امکانات سخت افزاری که با آن ها قابل مقایسه نیستیم. من صحبت‌های آقای قلعه‌نویی را در ورزشگاه السد شنیدم که در همین مورد حرف می زد. تفاوت ما با آن ها استعدادهای ذاتی بازیکنان‌مان است. به عنوان نمونه بازیکنی مثل محمد محبی از سپاهان یک استعداد است اما وقتی در قالب تیمی قرار می‌گیرد اختلاف را مشاهده می‌کنیم. به طوری که السد،تیم قلدری مثل سپاهان را با سه گل شکست می‌دهد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید