گفت و گوی جی پلاس/ اتهامی عجیب در روزهای حساس آبی ها

واکنش استقلالی ها به ماجرای "جک تری دی"/ رحمتی: ادعای امیرآبادی پوچ است/ میداوودی: مجیدی هیچ پودری به ما نداد

ماجرای جک تری دی با اظهارات بازیکن سابق استقلال مبنی بر استفاده از این پودر ممنوعه در رختکن این تیم یک بار دیگر مطرح شده است؛ اتفاقی که سرمربی کنونی استقلالِی‌ها و گل‌ها و جام‌های این تیم در اوایل دهه نود را زیر سوال می‌برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ماجرای جک تری دی و فرهاد مجیدی به اوایل دهه 90 شمسی باز می گردد که سرمربی کنونی استقلال از فوتبال امارات جدا شده بود و به استقلال آمد و در آن مقطع آبی‌ها با گلزنی این بازیکن فاتح چند دربی متوالی و جام مختلف شدند. گلزنی‌های متوالی فرهاد مجیدی سی و چند ساله با اخباری مانند استفاده این مهاجم از ماده ممنوعه جک تری دی همراه بود که همواره و تاکنون تکذیب شده بود و هیچ گاه نهادهای مسئول هم آن را تایید نکردند.

خداحافظی ناگهانی مجیدی در اواسط لیگ چهاردهم این شایعه را مطرح کرد که او بعد از محرز شدن استفاده از جک تری دی، تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته تا دوپینگش اعلام و موجب دردسر نشود. با این حال این حاشیه با رفتن مجیدی از فوتبال فروکش کرد و هیچ گاه هم رسمی نشد. تا اینکه مهدی امیرآبادی، همبازی سابق مجیدی در استقلال که در مقطعی هم بازوبند کاپیتانی استقلالی ها را بر بازو داشت، گفته که مجیدی جک تری دی را به او هم داده و چند بازیکن استقلال مصرف کرده اند!

مدافع راست سابق استقلال و تیم ملی در مصاحبه‌ای که از او منتشر شده، سرمربی کنونی استقلالی‌ها را یک بار دیگر با موضوع جک تری دی مواجه کرده است. او در این باره گفته: « یک پودرهایی از دوبی آورده بودند آقا فرهاد به ما گفت این را بخورید خوب است ولی نمی‌دانست که یک ماده‌ای در آن است که به تازگی ممنوع شده و ما هم نمی‌دانستیم و خوردیم. بعد گفتند چرا جک تری‌دی خورده‌اید در حالی که به خدا من هیچوقت نه اهل خوردن پودر و مکمل بودم، نه موادی مصرف کرده ام. بعد هم گفتیم همین را هم نمی‌خوریم و با همان ویتامین E خودمان را نگه می‌داریم. الان که آنقدر مکمل‌های مختلف آمده است و ...»

اظهارات امیرآبادی یک بار دیگر پرونده جک تری دی را مطرح کرده و پای چند بازیکن استقلال را به میان کشید. این موضوع نیز به  زمانی باز می‌گردد که استقلالی ها توانستند در چند دربی مهم رقیب خود پرسپولیس را شکست دهند که مهم‌ترین آن برتری سه بر صفر مقابل پرسپولیس بود.

در آن دیدار معروف که استقلال در جام حذفی توانست با سه گل پرسپولیس را شکست دهد سیدمهدی رحمتی، مهدی امیرآبادی، حنیف عمران زاده، کیانوش رحمتی، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، آرش برهانی، میلاد میداودی، آندرانیک تیموریان، میثم حسینی و پژمان منتظری از ابتدا به میدان رفتند.

*کیانوش رحمتی: هیچ پودری در رختکن استقلال ندیدم!

یکی از بازیکنانی که در آن سال‌ها و به خصوص در دربی 73 در ترکیب استقلال حضور داشت، کیانوش رحمتی است. او که اکنون از فوتبال خداحافظی کرده و وارد جرگه مربیان شده، در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره ادعای تازه امیرآبادی مبنی بر استفاده بازیکنان استقلال از جک تری دی به واسطه توصیه فرهاد مجیدی می‌گوید: مطرح کردن این حرف‌ها در مقطع کنونی زشت است. من واقعا ناراحت شدم. نمی‌دانم چرا الان این صحت‌های پوچ مطرح شده است. امیدوارم این صحبت‌ها به استقلال لطمه نزدند. برای خودم مهم نیست. من فوتبالم را بازی کردم و الان بازیکن نیستم اما متاسفم که پیشکسوت استقلال چنین حرفی را می‌گوید. او نباید آرامش تیم را الان با این مسائل بهم بریزد.

رحمتی که از صحبت‌های هم‌بازی سابق خود ناراحت است، درباره آوردن جک تری دی به رختکن استقلال و استفاده از این مواد نیروزا توسط بازیکنان تیمش تاکید کرد: من چیزی که دیدم را می‌گویم. هیچ گاه جک تری دی را در رختکن ندیدم. اصلا در رختکن ما پودری نیامد که الان امیرآبادی می‌گوید. باید ببیننم او دنبال چیست که چنین حرفی را می‌زند!

کیانوش رحمتی

*چهار سال در استقلال هیچ پودری ندیدم

هافبک سابق استقلال افزود: به قدری شهامت دارم که اگر چیزی را در رختکن استقلال دیدم بگویم. من در 4 سالی که در استقلال بودم هیچ وقت جک تری دی و مواد نیروزا و پودری را ندیدم و حداقل خودم هیچ وقت از این قبیل موارد استفاده نکردم. هیچ وقت هم شاهد نبودم که فرهاد مجیدی چیزی را بیاورد و به ما بگوید از آن استفاده کنیم. بیشترین ناراحتی من این است که امکان دارد حرف‌های امیرآبادی روی فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی استقلال تاثیر بگذارد.

هافبک استقلال درباره شایعه‌ای که آن زمان درباره استفاده از جک تری دی توسط مجیدی مطرح شده بود، به جی پلاس می گوید: بعد از دربی دو بازیکن ما را برای تست دوپینگ انتخاب کردند و بعد هم یک چیزی را از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی شنیدم که گفتند از انتهای سال جک تری دی ممنوعه است. ما که استفاده نمی کردیم و کلا برایم هم مهم نبود.

وی همچنین در واکنش به اینکه مگر درباره استفاده از جک تری دی چیزی مطرح شده بود که فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد این ماده از پایان سال ممنوع است، اظهار کرد: به طور کلی می‌گویم. من هیچ وقت هیچ چیزی را مصرف نکردم. الان هم عجیب است که چنین چیزی مطرح می‌شود. بالاخره نمی‌شود که همین‌طوری مطلبی را بیان کنند. باید منبعی وجود داشته باشد. بهتر است خود امیرآبادی در این باره اطلاعات بیشتری بدهد.

رحمتی افزود: اینکه الان می‌گوید ما با جک تری دی در چند دربی به پیروزی رسیدیم درست نیست. تیم استقلال واقعا قوی بود و بهترین بازیکنان در تیم ما بازی می‌کردند. کافی است به ترکیب این تیم نگاه کنیم.

میداودی: شاید مجیدی شخصا برای خودش جک تری دی آورده است!

با رد ادعای مهدی امیرآبادی توسط کیانوش رحمتی درباره استفاده از ماده جک تری دی در رختکن استقلال، به سراغ یک بازیکن دیگر از تیم استقلال در سال 90 رفتیم. میلاد میداودی، مهاجم سابق استقلال نیز در گفت‌ و گو با خبرنگار جی پلاس؛ نسبت به جک تری دی واکنش نشان داد.

این مهاجم سال‌های نه چندان دور استقلال درباره این موضوعات می‌گوید: واقعا یادم نمی آید فرهاد مجیدی چنین چیزی را آورده باشد. شاید شخصا برای خودش آورده! من که استفاده نکردم.

میلاد میداودی

وی با اظهار بی‌اطلاعی از چنین موضوعی، تاکید کرد: نمی‌خواهم زیاد درباره این مسئله اظهارنظر کنم. من هیچ وقت جک تری دی را از نزدیک هم ندیدم که حتی فرهاد مجیدی بخواهد بگوید این پودر را بخورم یا نه. این را مطمئن هستم. شاید کسی استفاده کرده باشد اما من از نزدیک ندیدم و نشنیدم.

به گزارش جی پلاس؛ به هر ترتیب مطرح شدن این موضوع در مقطع کنونی که استقلال دیدارهای حساسی را در لیگ قهرمانان آسیا عجیب بود! این مساله با واکنش‌هایی در میان هواداران استقلال و البته پرسپولیسی ها روبرو بوده است. اینکه واقعا استقلالی ها در آن مقطع به ویژه در داربی از مواد نیروزا استفاده کرده اند یا با تهمتی عجیب آن هم در این مقطع مواجه هستیم. به هر ترتیب آنچه مهم است برخورد و رسیدگی به ادعاهای کاپیتان سابق استقلال بوده که حرف های غیرواقع زده و باید با او برخورد شود و یا اگر چنین ادعایی ثابت شود، حقوق پایمال شده قدیمی هر چه هست، احیا شود.

دیدگاه تان را بنویسید