جی پلاس

علیرضا جهانبخش و جنجال بادکنک های خنده آور!

علیرضا جهانبخش طی یکی دو هفته اخیر با چند چالش جدید مواجه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، علیرضا جهانبخش بی شک یکی از بهترین لژیونرهای فوتبال ایران در سال‌های اخیر محسوب می شود. علیرضا وقتی تنها 18 سال داشت بعد از درخشش در ترکیب داماش، در یکی از بازی‌های تیم امید یا همان زیر 22 سال که هدایتش را علیرضا منصوریان بر عهده داشت، چشم استعدادیاب‌های نایمخن را گرفت تا به سرزمین لاله های نارنجی برود و با انتقالی 220 هزار یورویی که یک رکورد برای بازیکنی ایرانی با این سن و سال به حساب می‌امد، پیراهن نایمخن را بپوشد.

جهانبخش در آخرین بازی همان فصل، دروازه آژاکس را در ورزشگاه خانگی این تیم قدرتمند هلندی باز کرد اما درخشش او برای بقای نایمخن در لیگ برتر هلند کافی نبود. جهانبخش با نایمخن به یک دسته پایین تر رفت اما با قدرت به اردی‌ویژه برگشت تا دوباره علیرضا را در بالاترین سطح فوتبال هلند ببینیم. البته این بار با پیراهن آلکمار که باشگاه بزرگتری در قیاس با نایمخن بود.

علیرضا جهانبخش

دوران موفق علیرضا در فوتبال هلند ادامه داشت. او در آلکمار هم نشان داد که یک بازیکن مهم است.  بال تکنیکی و ایرانی آلکمار عنوان آقای گلی لیگ هلند را به‌دست آورد و کفش طلا را به ویترین افتخارات خود اضافه کرد. این پایان کار جهانبخش در فوتبال هلند بود، چرا که دیگر نمی شد بازیکنی در این سطح را در اردی ویژه نگه داشت. بنابراین علیرضا با قراردادی سنگین به انگلیس رفت تا به گرانترین بازیکن تاریخ باشگاه برایتون تبدیل شود.

جهانبخش بعد از گذراندن یک فصل پر فراز و نشیب، خود را آماده حضور در دومین فصل از لیگ برتر انگلیس کرد. جایی که بزرگان فوتبال جهان جمع شده‌اند تا گروهی برای کسب سهمیه و تیم‌هایی دیگر برای بقا بجنگند. این اتفاق در حالی رخ داد که سرمربی برایتون تغییر کرد و گراهام پاتر جای کریس هیوتن را گرفت. این آغاز روزهای تلخ علیرضا در برایتون بود، جایی که فرصت بازی به جهانبخش نرسید، او پیراهن تیم ملی را از دست داد و هر روز هم شایعه‌های بسیاری درباره جدایی‌اش منتشر می‌شد.

علیرضا جهانبخش

بعد از مدت‌ها تلاش، سرانجام فرصت عرض اندام به علیرضا هم رسید. او در نخستین دیداری که برای برایتون در فصل 2020-2019 انجام داد، دروازه بورنموث را باز کرد و سپس گلی زیبا را وارد دروازه چلسی کرد. گلی که عنوان بهترین گل ماه لیگ برتر را به خود اختصاص داد. علیرضا برای دو ماه متوالی عنوان بهترین بازیکن برایتون را به‌دست آورد و در همین حال بود که خبری درباره جایزه او منتشر شد. خبری از سوی یکی دو سایت انگلیسی با این مضمون که جهانبخش به ازای هر عنوان، یک دستگاه پورشه دریافت خواهد کرد.

جهانبخش

این موضوع اما واقعیت نداشت. داستان از این قرار بود که شرکت پورشه به عنوان یکی از اسپانسرهای باشگاه برایتون، بخشی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کرد. بازیکنان هم موظف بودند ابتدای فصل با سه مدل از این اتومبیل عکس یادگاری بگیرند تا وقتی بازیکن ماه شدند، یکی از آن عکس‌ها منتشر شود تا تبلیغی هم برای شرکت پورشه باشد. گروهی از رسانه های انگلیسی و به طبع آنها سایت‌ها و روزنامه‌های ایرانی هم تیتر زدند: «جهانبخش دو پورشه برد» در حالی که این خبر واقعیت نداشت.

بعد از مدتی دوباره رسانه‌های انگلیسی چالش جدیدی را برای جهانبخش ساختند. آن ها ویدئویی منتشر کردند که در آن جهانبخش نیز حضور دارد. نوشتند علیرضا همراه سه بازیکن برایتون به یک کلوپ رفته و آنجا در حال فوت کردن بادکنکی است که اکسید نیتروژن دارد، یعنی همان گاز خنده‌آور! موضوعی که البته تا امروز ثابت نشده و فقط یک اتهام بزرگ به جهانبخش وارد کرده.

01467272

در سال‌های اخیر هرگز حاشیه‌ای از علیرضا جهانبخش ندیده‌ایم. کمتر کسی است که بگوید او کار عجیبی انجام داده یا مثلاً اتفاق دور از ذهنی را خارج از مستطیل سبز رقم زده است. اتفاقاً یکی از رازهای تداوم موفقیت جهانبخش در فوتبال اروپا همین دوری او از حاشیه است و به نظر می‌رسد برخی رسانه‌های انگلیسی سعی در بر هم زدن تمرکز این ستاره ایرانی دارند. موضوعی که البته روی جهانبخش تاثیری نگذاشته و او را مصمم به ادامه حضور در ترکیب برایتون کرد. بازیکنی که حدود 8 سال از حضورش در سطح نخست فوتبال ایران می‌گذرد اما هرگز جنجالی خلق نکرده و همیشه به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن زندگی کرده است.   

 

دیدگاه تان را بنویسید