ناسا از خودروسازها چه درخواستی کرد؟

ناسا از شرکت‌های سازنده خودرو خواسته تا به این سازمان فضایی برای طراحی یک مریخ نورد جدید کمک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنوز مشخص نیست به چه علت چنین درخواستی در چنین زمانی مطرح شده، اما همزمانی این موضوع با رونمایی از خودروی جان سخت سایبرتراک تسلا جالب توجه به نظر می‌رسد.

الون ماسک مدیر عامل تسلا یک گروه حرفه‌ای را برای طراحی این خودرو به کار گرفت و با توجه به ریاست وی بر شرکت فضایی اسپیس ایکس افزایش تعاملات وی با ناسا در این زمینه دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

سایبر تراک خودروی مستحکمی است که به صورت برقی طراحی شده و شتاب صفر تا صد آن به حدود دو ثانیه می‌رسد. پنجره‌های محکم یکی دیگر از مزیت‌های این خودرو است و می‌توان انتظار داشت بتوان با ایجاد تغییراتی در موتور و چرخ‌های این خودرو از آن برای انجام مأموریت‌های فضایی نیز استفاده کرد.

البته باید توجه داشت که تسلا تنها شرکت خودروسازی نیست که ممکن است در آینده ماه نورد یا مریخ نورد تولید کند. آئودی چندی قبل یک ماه نورد را به طور آزمایشی تولید کرد و جنرال موتورز هم سال هاست با ناسا همکاری دارد. اما پیوند تسلا با فضا به علت تأسیس شرکت اسپیس ایکس توسط الون ماسک باعث شده شانس همکاری وی با ناسا بیش از سایر رقبا باشد.

ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ فضانوردانی را مجدداً به ماه بفرستد و با توجه به برنامه ریزی درازمدت آن برای ایجاد مناطق مسکونی در ماه و سپس مریخ حل مشکل حمل و نقل در این کرات یک چالش جدی محسوب می‌شود. در درخواست رسمی ناسا در این زمینه که از این آدرس در دسترس است، تصریح شده که دولت امریکا خواستار تولید یک وسیله نقلیه برقی و خودران برای استفاده فضایی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید