گزارش جی پلاس

از دایی تا قلعه‌نویی؛ مخالفان و موافقان اسکوچیچ چه نظری دارند؟

کارشناسان و اهالی فوتبال ایران مخالف انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی هستند اما در این بین نفراتی مانند امیر قلعه نویی به حمایت از این مربی کروات پرداختند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ اسکوچیچ در شرایطی باید روی نیمکت تیم ملی بنشیند که تقریبا اکثر رسانه‌ها در قبال او موضع منفی دارند به خصوص آنکه حرف و حدیثهای زیادی درباره انتخاب او وجود دارد.

کارشناسان، بازیکنان و مدیران زیادی درباره این انتخاب صحبت کردند که در ادامه گزیده ای از اظهارات اهالی فوتبال را در جی پلاس می‌خوانید:

علی دایی: اسکوچیچ با چه سابقه کاری و کارنامه‌ای به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شده است؟ واقعا برایم جای سوال است که چه کسی به این نتیجه رسیده که اسکوچیچ را انتخاب کند؟ این بی‌احترامی بزرگی بود که به تمام مربیان ایرانی شد.

جلال چراغپور: فقط کافیست منطقی نگاه کنیم. ما هیچ توهینی به آقای اسکوچیچ نمی کنیم اما خطر حذف شدن و نرفتن به جام جهانی بالا رفته و وزن تیم ملی از وزن مربیمان خیلی بیشتر است.

قلعه نویی: به اعتقاد من هر کسی که در این شرایط مسئولیت تیم ملی را برعهده دارد، باید به او کمک کرد. سوال من این است که در چنین شرایطی آیا این همه هجمه به نفع تیم ملی است یا به ضرر؟ باید دست به دست هم دهیم و نقطه نظرات را هم به اسکوچیچ اعلام کنیم. تعجب می‌کنم چرا هیچ وقت ما کار مشارکتی انجام نمی‌دهیم و این را بلد نیستیم.

همایون شاهرخی: این انتخاب سرپوشی بر اشتباهات گذشته فدراسیون فوتبال است. این همه از مربی ایرانی صحبت کردند اما این انتخاب نشان می‌دهد که با اسکوچیچ صحبت کرده بودند که صنعت نفت آبادان را رها کند و به اینجا بیاید. وقتی با همدیگر رو راست نباشیم، این سیاه‌بازی‌ها وجود خواهد داشت. در این شرایط هیچ آدمی نمی‌تواند موفق باشد.

محمد تقوی: این موضوع که دراگان اسکوچیچ ارتباط نزدیکی با دلالان فوتبال ایران دارد و در یک سال گذشته به هر دری زده تا در لیگ ایران (در هر رده‌ای) صاحب تیم شود بر هیچکس پوشیده نیست.

فریدون معینی: اسکوچیچ سطح مربیگری بالایی ندارد، ضمن اینکه کار خیلی سختی هم در تیم ملی دارد، با این شرایط من فکر می‌کنم صعود به جام جهانی را به دست شانس و سرنوشت بسپاریم.

بیژن ذوالفقارنسبت: فکر نمی کنم با اسکوچیچ به جام جهانی صعود کنیم. اعتقادم بر این است که آقای اسکوچیچ به ناگهانی هویدا شده و فرآیند انتخاب سالم را طی نکرده و صلاحیت احراز این پست مهم را ندارد.

حمید درخشان: با این انتخاب موافق نیستم. این که این مربی بدون کارنامه را انتخاب کردند جای بحث دارد. متاسفانه انتخاب خیلی خوبی نبود و کار سختی داریم و به نظر من خیلی این مساله را آسان گرفتیم. این انتخاب اتفاق افتاده ولی باید کمک کنیم تا تیم ملی موفق شود.

حسین کلانی: واقعاً نمی‌دانم چرا باید چنین انتخاب بدی شود، بدترین تصمیم را گرفتند. یک شبه آقای اسکوچیچ را در بین اسامی مربیان ایرانی قرار دادند و همان هم سرمربی شد. چه اتفاقی در فدراسیون رخ می‌دهد که به انتخاب اسکوچیچ ختم می‌شود، باید شفاف سازی کنند که چه کسانی نقش اصلی در این تصمیم داشتند.

حسن روشن: انتخاب اسکوچیچ شاهکار فدراسیون فوتبال بود و متاسفانه هیچکس در این فوتبال متوجه نمی‌شود که چه کاری انجام می‌دهد.

فریدون زندی: باید قبول کنیم فدراسیون انتخاب ضعیفی داشت گزینه‌ای را به تیم ملی ایران آوردند حتی در لیگ ایران هم نتوانسته موفقیتی کسب کند کارنامه اسکوچیچ در لیگ ایران بسیار ضعیف است و همچنان اعتقاد دارم می‌شد به مربیان ایرانی اعتماد کرد.

بهزاد غلامپور: فکر می‌کنم مافیای فوتبال اسکوچیچ را روی نیمکت تیم ملی گذاشت و به مربیان داخلی و ملت ایران خیانت کرد؛ مسبب این اتفاق هم بهاروند بود.   

بهنام سراج: برخی می‌گویند او به درد تیم ملی نمی‌خورد، اما من کنارش بودم و می‌دانم یکی از مربیان خارجی خوب فوتبال ماست. اسکوچیچ در سطح بالایی مربیگری نکرده، اما کیفیت مربیگری او بسیار بالاست. از اولین بازی تیم ملی می‌فهمید چه مربی باهوشی بالای سر تیم ملی است.

ابراهیم صادقی: مطمئنا اگر همدل باشیم و از او حمایت کنیم، می توانیم دوباره به جام جهانی برویم.

مهدی امیرآبادی: کارنامه اسکوچیچ بسیار ضعیف است و نمی‌دانم فدراسیون چطور او را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد. جای تاسف دارد که باز هم خبری از مربیان ایرانی نشد. آیا واقعاً مربیان ایرانی اینقدر ضعیف هستند که به آنها اعتماد نمی‌شود؟

دیدگاه تان را بنویسید