گزارش جی پلاس از معادله پیچیده انتخاب سرمربی تیم ملی؛

دایی دو هفته قبل سرمربی تیم ملی شد اما .../ چه کسی توافق را بهم ریخت؟!

بهترین گلزن بازی های ملی جهان دو هفته قبل برای قبول هدایت تیم ملی با فدراسیون فوتبال به توافق رسید اما از آن زمان تاکنون این توافق رسمی نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی هر رو پیچیده تر می شود و مشخص نیست وعده های متعدد مسئولان برای معرفی سرمربی ایرانی تیم ملی چه زمانی تحقق پیدا می کند.

اما آنچه در هفته های گذشته رخ داد، موجب دو قطبی شدن انتخاب سرمربی تیم ملی شده است چرا که برانکو راهی عمان شد و یحیی گل محمدی به قبول هدایت پرسپولیس، از این گردونه خارج شده است.

با توجه به این اتفاقات، مسئولان فدراسیون فوتبال نیز اقرار کردند که از بین امیر قلعه نویی و علی دایی یک نفر را برای هدایت تیم ملی ایران انتخاب خواهد کرد اما نکته عجیب تعلل فدراسیون در معرفی سرمربی موردنظر خود از میان دو گزینه ایرانی است که باعث سردرگمی بازیکنان و هواداران شده است.

** دایی گزینه اصلی فدراسیون فوتبال بود

بدون شک علی دایی به علت وضعیت کنونی خود و مقبولیت بیشتر در بین بازیکنان ملی پوش، گزینه نخست فدراسیون فوتبال در بین مربیان ایرانی بود اما مشکلات دایی با برخی نهادهای غیر فوتبالی با سرمربیگی علی دایی مخالفت کردند تا پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی طولانی تر شود.

در این مدت زمان دایی در چندین نوبت با فدراسیون فوتبال مذاکره کرده و موافقت خود را هم با هدایت تیم ملی اعلام کرد که برخی از رسانه ها نیز با تیترهای جذابی مانند "با مداد بنویسید دایی سرمربی تیم ملی شد" به استقبال این اتفاق رفتند.

اما این اتفاق نیافتاد تا علی دایی اکنون تقریبا از گردونه رقابت خارج شود و او با یک معجزه می تواند نیمکت تیم ملی را تصاحب کند.

*دایی: دو هفته قبل درباره تیم ملی مذاکره کردم

علی دایی از این اتفاقات دلخور است و به همین دلیل هم وقتی فهمید که مخالفت ها با مربیگری او از درون فدراسیون فوتبال نیست، در میان اهالی رسانه نیز اعلام کرد که هیچ صحبتی برای تیم ملی ایران نداشته است.

او در یک جمع خصوصی که با حضور دوستانش بوده گفته که توافق ها برای سرمربیگری او در تیم ملی بیش از دو هفته قبل انجام شده بود و مسئولان به او گفته بودند که به خانه برود تا خبر نهایی در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شود. اما از آن زمان حدود دو هفته می گذرد و هنوز خبری نشده و تیم ملی و علی دایی همچنان بلاتکلیف هستند. سرمربی سابق تیم ملی در این جمع خصوصی از دخالت وزیر ورزش در انتخاب او به عنوان سرمربی ایران یاد کرده که ظاهرا ریشه در مخالفت برخی از نهادهای غیرفوتبالی دارد.

** قلعه نویی تنها گزینه موجود فدراسیون

به گزارش جی پلاس؛ هر چند امیر قلعه نویی گزینه نخست تیم ملی نبود اما با کنار رفتن علی دایی، او تنها گزینه قابل اتکای فدراسیون فوتبال شده که با او هم مخالفت هایی وجود دارد اما مشکل اصلی سپاهان است که قلعه نویی نمی خواهد این کار را بدون رضایت تیم فعلی خود انجام دهد.

به همین دلیل قلعه نویی هم در آخرین نشست خبری خود اعلام کرد که فدراسیون فوتبال برای مربیگری او باید با سپاهان مذاکره کند و رضایت آن ها را جلب کند.

از سوی دیگر مسئولان سپاهان هم ناراحت هستند و مدیرعامل این تیم گفته بود که فدراسیون بدون اطلاع آن ها با سرمربی تیمشان مذاکره کرده که برخلاف قوانین است.

شانس بالای سپاهان برای رقابت در کورس قهرمانی لیگ برتر، موجب امیدواری سپاهانی ها برای تصاحب جام کرده است اما این رویا با رفتن قلعه نویی تا حدود زیادی رنگ می بازد و همین موضوعات موجب پیچیده تر شدن معادله سرمربیگری تیم ملی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید