گزارش جی پلاس/ حواشی روز ششم جشنواره فیلم فجر ۳۸

حکایت قتل، پنهان‌کاری و دلار پیش از داربی!/ «جنجال برای مردن در آب مطهر»

ششمین روز جشنواره فیلم فجر ۳۸ در سینمای رسانه‌ها با اکران فیلم کشتارگاه ساخته عباس امینی آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ششمین روز جشنواره در سینمای رسانه‌ها با نمایش فیلم کشتارگاه، ساخته عباس امینی و بازیگری حسن پورشیرازی، باران کوثری، مانی حقیقی و امیرحسین فتحی آغاز شد.

موضوع این فیلم پیرامون مسائل اقتصادی و خرده جنایت‌های این حوزه است.

فیلم کشتارگاه به دلیل این که قرار بود داربی پایتخت بین استقلال و پرسپولیس در سالن‌های سینما پخش داده شود، در برخی سالن‌ها زودتر از موعد اکران شد.

در نشست خبری فیلم کشتارگاه، در میان صحبت‌های کارگردان درباره این که امیرحسین فتحی بازیگر تئاتر است، یک خبرنگار بدون نوبت و میان صحبت‌های عباس امینی پرید و سابقه تئاتری فتحی را زیر سوال برد.

در ادامه اما فتحی پاسخ داد که کارش را با تئاتر شروع کرده اما خبرنگار که قانع نشده بود همچنان به ادعایش ادامه داد تا اینکه باران کوثری در دفاع از همکارانش گفت "این سوال‌ها بیشتر مچگیری است، ما که دروغ نمی‌گوییم، ما هم آبرو داریم."

11

در روز ششم جشنواره فیلم فجر ۳۸، در سانس دوم سینمای رسانه‌ها به جای پخش فیلم، دیدار فوتبال استقلال و پرسپولیس پخش شد و در سانس سوم، فیلم «مردن در آب مطهر» به نمایش درآمد.

در فاصله پخش داربی و اکران فیلم آخر امروز (پنجشنبه) پیروز حناچی، شهردار تهران با حضور در پردیس سینمایی ملت، از گوشه و‌ کنار آن بازدید کرد. شهرداری تهران حامی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است.

فیلم مردن در آب مطهر به وضعیت مهاجران غیرقانونی افغان و سختی‌های عبور آنها از ایران و ترکیه به اروپا پرداخته است.

آرامه اعتمادی، منتقد سینما درباره نقاط مثبت فیلم مردن در آب مطهر گفت: برادران محمودی (کارگردان و تهیه‌کننده) همیشه سوژه‌های سخت را برای فیلم ساختن پیدا می‌کنند و تلاش دارند تصویر دقیق‌تری از مهاجران افغان در ایران ارائه دهند.

بیشتر پرسش‌های خبرنگاران در نشست خبری پیرامون‌ موضوع فیلم و چالش‌های آن درباره مساله مهاجرت، ارتداد، مشکلات مهاجران و ... بود.

علی شادمان، بازیگر فیلم مردن در آب مطهر به دلیل اینکه نمایش تئاترش اجرا داشت، خیلی دیرتر از سایرین به محل نشست رسید. او از عکاسان درخواست کرد که چون "از اجرا رسیده و قیافه‌اش هنوز غیرعادی است" از او عکس نگیرند. (هنوز بخشی از گریم نمایش روی صورت شادمان بود) البته عکاسان کار خود را با شدت بیشتر انجام دادند.

در شرایطی که یکی از خبرنگاران پرحاشیه جشنواره نظم جلسه را به هم زده بود و صحبت‌هایی جنجالی هم درباره مسیحیت مطرح کرد، جمشید محمودی (تهیه‌کننده) می‌خواست جواب بدهد، گبرلو، مجری نشست میکروفون او را خاموش کرد!

امروز هم مانند روز نخست جشنواره، بسیاری از خبرنگاران به نحوه اجرا و بیان سوالات توسط مجری نشست به شدت انتقاد داشتند.

مردن در آب مطهر

دیدگاه تان را بنویسید