آموزش گام به گام تهیه ماسک و کرم ضد لک و روشن کننده در منزل + عکس

شما به راحتی می توانید این کرم یا ماسک را در خانه، برای خود تهیه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این ماسک به روشن شدن پوست شما کمک میکند، همچنین خطوط و چین و چروک های شما را کاهش میدهد و به از بین بردن رنگدانه های لکه های تیره و جای جوش ها کمک می کند، در نهایت پوست شما بسیار صاف و نرم میشود.

کرم ( ماسک ) روشن کننده پوست دست ساز:

دستور العملی که در اینجا ذکر میشود هم برای ماسک و هم برای کرم روشن کننده است، فقط غلظت کرم بیشتر از ماسک است. ماده اصلی این کرم، برنج سفید است. برنج سفید سرشار از ویتامین B است و یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که باعث افزایش تولید کلاژن می شود و همه چین و چروک ها و خطوط  شما را از بین می برد. برنج سفید برای هزاران سال در ژاپن و کره به عنوان یک درمان طبیعی زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. این دستور زیبایی باعث شده است که بسیاری از خانمهای ژاپنی و کره ای پوست خود را نرم ، لطیف و زیبا نگه دارند.

برنج سفید همچنین رطوبت رسان خوبی است و از پوست شما در برابر چندین بیماری پوستی محافظت می کند. همچنین برنج، سرشار از بسیاری از ویتامین های معدنی و مواد مغذی است که به تقویت رشد سلول های پوستی و کند کردن روند پیری و افزایش جریان خون کمک می کند که به طور خودکار، چهره پوست شما را بهبود می بخشد و باعث می شود پوست شما نسبت به قبل، صاف تر و بی نقص باشد.

طرز تهیه کرم یا ماسک ضدلک و روشن کننده خانگی:

ماسک برنج (دستور ساخت کره ای)

حالا بیایید ببینیم که چگونه کرم برنج ضدلک در خانه تهیه کنیم:

برای این کار ، ابتدا باید 2 قاشق غذاخوری برنج سفید را در یک کاسه تمیز بریزید و سپس باید آن را با کمک آب کاملاً بشویید.

ماسک روشن کننده خانگی

ماسک روشن کننده خانگی

بعد از شستشوی درست برنج ها بایدآنها را در یک تابه بریزید و سپس 2 تا 3 فنجان آب همراه با برنج شسته شده اضافه کنید و حالا آن را روی حرارت قرار دهید و آنرا بپزید تا غلیظ و دانه برنج ها له شوند.

سپس شما باید با کمک یک صافی، این برنج پخته شده را صاف کنید و تمام خمیر برنج را از آن خارج کنید.

ماسک روشن کننده خانگی

ماسک روشن کننده خانگی

بعد از ریختن در صافی، کاملا آنرا فشار دهید تا عصاره برنج جارج شود باید عصاره بدست آمده غلیظ و خامه ای باشد مانند عکس زیر.

ماسک روشن کننده خانگی

ماسک روشن کننده خانگی

حالا باید روغن ویتامین E را درعصاره برنج اضافه کنید. اگر این روغن را ندارید ، می توانید از دو یا سه کپسول ویتامین ای استفاده کنید که می توانید به راحتی در هر داروخانه ای پیدا کنید. بنابراین در اینجا، من نصف قاشق چایخوری روغن ویتامین E را اضافه می کنم.

ماسک روشن کننده خانگی

ماسک روشن کننده خانگی

پس از افزودن روغن ویتامین E ، باید 1 قاشق چایخوری گلیسیرین را در آن اضافه کنید.

ماسک روشن کننده خانگی

ماسک روشن کننده خانگی

حالا بعد از گلیسیرین ، باید آخرین ماده تشکیل دهنده، یعنی ژل آلوئه ورا را اضافه کنید. اکنون 1/4 قاشق چای خوری آلوئه ورا در آن اضافه می کنم.

ماسک روشن کننده خانگی

ماسک روشن کننده خانگی

پس از اضافه کردن تمام مواد ، فقط باید همه چیز را به خوبی مخلوط کنید تا یک ترکیب صاف و خامه ای درست شود.

ماسک روشن کننده خانگی

و بعد از مخلوط کردن، کرم ضدلک خانگی شما آماده است. اگر میخواهید به صورت ماسک آنرا استفاده کنید مرحله اول آب برنج را کمی رقیق تر بردارید. حالا باید این کرم برنج خانگی را در ظرف کوچکی منتقل کنیم. در ظرف باید کاملا محکم بسته شود. می توانید 10 تا 15 روز این کرم را در یخچال نگهداری کنید.

ماسک روشن کننده خانگی

ماسک روشن کننده خانگی

حالا فقط کافی است مقداری از این کرم برنج مصرف کنید و آن را در تمام صورت و گردن خود بمالید و یا حتی می توانید از این کرم برنج بر روی تمام بدن استفاده کنید.

ماسک روشن کننده خانگی

ماسک روشن کننده خانگی

سپس آن را به مدت سی تا چهل ثانیه ماساژ دهید.

قبل از آرایش می توانید از این کرم به عنوان کرم روزانه ، کرم شب یا حتی مرطوب کننده استفاده کنید. اگر می خواهید پوست شما بسیار منعطف تر و درخشان و بدون لکه باشد ، باید دو بار در روز،  یک بار در صبح و دیگری قبل از خواب استفاده کنید.

دیدگاه تان را بنویسید