10 ترفند برای هوشمند دیده شدن در جلسات کاری

مانند همه جا، ظاهر هوشمند و خوب در جلسات کاری اولویت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گاهی اوقات ممکن است که در جلسات به خواب بروید یا در مورد تعطیلات بعدی و مسائل دیگر خود خیال پردازی کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، خوب است که برخی از ترفندهای برگشت پذیر را برای ادامه دادن جلسات داشته باشید. در اینجا ده ترفند عالی برای داشتن ظاهر هوشمند در جلسات کاری آورده شده است.

نمودار

 

1. یک نمودار Venn بکشید

هوشیار ماندن و ترسیم نمودار Venn یک روش عالی برای داشتن ظاهر هوشمند است. مهم نیست که نمودار Venn شما کاملاً نادرست باشد، در واقع هرچه نادرست تر باشد بهتر است. نمودارهای ون شما را قادر می سازد تا به صورت بصری اطلاعات را سازماندهی کنید تا بتوانید روابط بین دو یا سه مجموعه آیتم را ببینید. شما بدین طریق می توانید شباهت ها و اختلافات را مشخص کنید. نمودار Venn از حلقه های مشترک با هم تداخل دارد. جایی که دایره ها با هم همپوشانی دارند عناصری را که در مجموعه اشتراک دارند نشان می دهد. در این مرحله، حتی می توانید به صندلی خود لم بدهید و دوباره به بازی Candy Crush در تلفن همراه خود مشغول شوید و یقین داشته باشید که از همکاران تان جلوتر هستید.

2. معیارهای درصد را برای خود ترجمه کنید

به طور مثال اگر شخصی می گوید “حدود 25٪ از کلیه کاربران روی این گزینه کلیک می کنند”، به سرعت آن را برای خود تبدیل کنید بنابراین در حدود 1 نفر از هر 4 نفر کلیک می کنند و این را یادداشت کنید. هر کس نگاهش به یادداشت های شما بیفتد، مخفیانه تحت تأثیر قرار می گیرد و به مهارت های سریع ریاضی شما حسادت می کند.

3. همه را ترغیب کنید “یک قدم به عقب بردارند”

در بیشتر جلسات کاری نکته ای به وجود می آید که همه به جز شما در آن بحث و جدل می کنند. نظرات و داده ها در اطراف شما زیاد می شود و شما هم سردرگم و هم خسته می شوید. این نکته بسیار خوبی است که باید انجام شود، دخالت کنید و به آنها بگویید: “بچه ها، بچه ها، بچه ها آیا می توانیم قدمی به عقب برداریم؟” هرکسی سر خود را به سمت شما سوق خواهد داد و از توانایی شما در سکوت کردن در این همه اختلاف شگفت زده خواهد شد. در ادامه فورا بگویید: “واقعاً چه راه حلی برای این مشکل داریم؟” و به همین راحتی ارزش بیشتری پیدا کنید! اینگونه شما یک ظاهر هوشمند برای خودتان ترتیب داده اید.

4. سر تکان دادن به طور مداوم هنگام تظاهر به یادداشت برداری

همیشه یک دفترچه یادداشت با خود بیاورید. گذشتن شما از فناوری تکریم خواهد شد. هر یک کلمه از هر جمله ای که می شنوید را یادداشت کنید. هنگام انجام این کار به طور مداوم سر تکان دهید. اگر شخصی از شما سؤال کرد که چه چیزی یادداشت می کنید، سریع بگویید که این یادداشت های شخصی شما هستند و اشخاص دیگر واقعاً باید از یادداشت های خود استفاده کنند. بدین شکل شما انرژی و وقت خود را ذخیره کرده اید و از انجام کارهای اضافی فرار کرده اید.

5. آخرین چیزی را که رئیس جلسه گفت با صدای بسیار آهسته تکرار کنید

یک یادداشت ذهنی از گفته های رئیس جلسه موجود در اتاق تهیه کنید. نام او را به خاطر بسپارید. او در بیشتر جلسات ساکت خواهد بود اما وقتی در لحظه همه چیز از دهان او بیرون می آید، باید به خاطر بسپارید. بعد از اینکه این سخنان نهایی را بیان کرد آن را تکرار کنید و دقیقاً همان چیزی را که او گفت، تکرار کنید اما بسیار آرام. اکنون، درخشش و هوشمندی او به شما منتقل شده است. بقیه به جلسه نگاه می کنند و به اشتباه جمله هوشمندانه را به شما نسبت می دهند.

6. در مورد مقیاس مهم نبودن مسائل سوال کنید

مهم است که دریابید که چه مسائلی مهم نیستند و در مورد آنچه بحث می کنید مقیاس داشته باشید. هیچ کس حتی نمی داند این به چه معنی است اما این یک سوال خوب است که به طور کلی اعمال می شود و ذهن دیگران را به سوی شما سوق می دهد.

7. قدم زدن در اتاق

هر وقت کسی از روی میز بلند شود و راه می رود، آیا فکر شما را درگیر نمی کند و باعث نمی شود به او احترام بگذارید؟ وقتی این کار را کردید، بلافاصله باهوش ظاهر خواهید شد. کمی در اتاق قدم بزنید، به گوشه ای بروید و به دیوار تکیه دهید. یک آه عمیق بکشید و به فکر فرو بروید. باور کنید همه درگیر این می شوند که شما به چه فکر می کنید و کاش آنها این را می دانستند.

8. از ارائه کننده بخواهید که اسلاید را برگرداند

“ببخشید، می توانید یک اسلاید به عقب برگردید؟” اینها هفت کلمه ای هستند که ارائه کننده هرگز نمی خواهد بشنود. اما فرقی نمی کند زیرا در این نمایش وقتی شما این درخواست را می کنید فوراً باعث می شود که شما نسبت  به بقیه بیشتر مورد توجه قرار بگیرید. آیا چیزی برای اشاره کردن ندارید؟ فقط چیزی شبیه به این را بگویید، “من مطمئن نیستم که این اعداد چه معنی دارند” و بنشینید. شما اینگونه خود را هوشمند جلوه داده اید.

9. برای تماس تلفنی از جلسه بیرون بروید

احتمالاً در جلسات می ترسید از اتاق خارج شوید زیرا می ترسید مردم فکر کنند شما جلسات را در اولویت قرار نمی دهید. جالب اینجاست که اگر از یک جلسه “مهم” برای یک تماس تلفنی خارج شوید، همه آنها متوجه می شوند که چقدر سرتان شلوغ است و مهم هستید. آنها با خود خواهند گفت، ” این جلسه مهم است، بنابراین اگر او کاری از این مهمتر هم دارد، خوب بهتر است او را اذیت نکنیم.”

10. از خودتان لذت ببرید

اگر کسی سؤال کرد که شما در مورد مساله مطروحه چه فکر می کنید و صادقانه شما یک کلمه از آن را هم نشنیدید فقط بگویید: “من صادقانه کلمه ای را نشنیدم.” مردم عاشق صداقت و شوخ طبعی هستند. صداقت به شما ارج و احترام می دهد اما از همه چیز مهمتر این است که فکر کنید شما باهوش ترین فرد اتاق هستید.

دیدگاه تان را بنویسید