گزارش جی پلاس/ جشنواره فیلم فجر ۳۸

معرفی فیلم مهدی عراقی را بکش+ برنامه اکران در سینماهای جشنواره

مستند "مهدی عراقی را بکش" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عبدالرضا نعمت‌اللهی در جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ پیش از این، مستند چهار قسمتی «یک سوار» با تهیه‌کنندگی عبدالرضا نعمت‌اللهی از شبکه مستند سیما پخش شده بود که به معرفی شهید حاج مهدی عراقی از اعضای فدائیان اسلام و از پایه‌گذاران اولیه حزب موتلفه اسلامی در ایران می‌پردازد. این مستند در قسمت‌های مختلف به فصل‌های مختلفی از زندگی این چهره انقلابی از شروع فعالیت‌های مبارزاتی ایشان با جمعیت فداییان اسلام، آشنایی با امام خمینی (ره)، تبعید امام (ره)، ترور حسنعلی منصور، دوران محکومیت و زندان تا جشن سپاس و آزادی و درنهایت حضور شهید عراقی در نوفل‌لوشاتو و شهادت وی به دست گروهک فرقان در شهریور ۱۳۵۸ پرداخته است.

"مهدی عراقی را بکش" هم فیلم مستندی با تهیه‌کنندگی نعمت‌اللهی است که در جشنواره فیلم فجر به نمایس درخواهد آمد.

عوامل این فیلم عبارتند از:

پژوهشگر: سیدمصطفی حسینی، فیلمبردار: بهادر خردمندکیا، محمدبنکدار صدابردار: بهادر خردمندکیا، تدوینگر: عبدالرضا نعمت‌اللهی، صداگذار: هدایت احمدزاده، آهنگساز: هدایت احمدزاده تهیه‌کننده: عبدالرضا نعمت‌اللهی.

داستان فیلم: این مستند روایتی از زندگی و زمانه مرید وثیق و یاور راستین امام راحل (ره) شهید مهدی عراقی است که در ۴ فصل موضوعی مجزا به مرور خاطرات، روایات و وقایع موثر حادث شده در زندگی شهید عراقی می‌پردازد؛ از نحوه ارتباط و آشنایی او با شهید نواب صفوی گرفته تا حضور پررنگش در نوفل لوشاتو و همراهی پیوسته با امام خمینی (ره) در سال‌های پیش و پس از وقوع انقلاب اسلامی، جملگی در این مستند به تصویر کشیده است.

برنامه اکران:

مهدی عراقی را بکش

انتهای خبر

دیدگاه تان را بنویسید