گزارش جی پلاس از یک توافق احتمالی؛

هدایت همزمان تیم ملی و سپاهان توسط قلعه نویی؟!

برخی اخبار غیررسمی حکایت از این دارد که امیر قلعه نویی قرار است همزمان هدایت تیم ملی و سپاهان را بر عهده بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بعد از جدایی مارک ویلموتس و البته استعفای مهدی تاج، فدراسیون فوتبال هنوز به صورت رسمی مذاکره با گزینه‌های جانشینی مربی بلژیکی را اعلام نکرده و این موضوع پنهان مانده است. در زمان ریاست تاج، مذاکراتی با برانکو از طریق سفیر ایران در کرواسی انجام و حتی به مرحله توافق نیز نزدیک شد اما وقتی رئیس فدراسیون فوتبال استعفا داد، این مذاکرات نیز متوقف شد.

در همین حین بود که کانون مربیان فوتبال ایران بیانیه‌ای منتشر کرد و حمایت خود را از انتخاب مربی ایرانی نشان داد. بعدها بحث ایرانی شدن نیمکت‌های لیگ برتری و همچنین تیم ملی به میان آمد و مذاکره با مربیان ایرانی آغار شد. بر همین اساس فدراسیون فوتبال با مربیانی چون علی دایی، یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی مذاکره کرد اما اخباری رسمی بیرون نیامد.

یحیی گل‌محمدی بعد از درخواست باشگاه پرسپولیس، به مدیران این باشگاه پاسخ مثبت داد و به همین دلیل از جمع گزینه‌های مربیگری تیم ملی کنار رفت. گفته می‌شود با علی دایی هم توافقی نشده است. فقط امیر قلعه نویی مانده و یک نیمکت که بعضی نزدیکانش می گویند او با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده و قرار است جانشین مارک ویلموتس شود.

قلعه نویی

اگر قلعه نویی سرمربی تیم ملی شود، تکلیف سپاهان چه خواهد شد؟ این پرسشی است که قطعا مطرح می شود اما انگار مسئولان فدراسیون با قلعه‌نویی و باشگاه سپاهان در این زمینه به توافق رسیده‌اند. با توجه به اینکه دو بازی نخست تیم ملی در فروردین‌ ماه و مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج برگزار می‌شود، قرار است قلعه‌نویی همزمان هدایت تیم ملی و سپاهان را بر عهده بگیرد. برای بازی‌های حساس خرداد ماه مقابل عراق و بحرین هم لیگ برتر به اتمام می‌رسد و قلعه‌نویی به صورت تمام‌ وقت می‌تواند هدایت بازیکنان را بر عهده بگیرد.

چند سال قبل هم چنین موردی را درباره قلعه‌نویی دیده بودیم. وقتی او سرمربی تیم ملی بود و صمد مرفاوی هدایت استقلال را بر عهده داشت. در آن مقطع استقلال نتایج خوبی کسب نمی‌کرد و قلعه نویی با حکم ریاست سازمان فوتبال استقلال به تمرینات این تیم رفت و بازیکنان را تمرین داد. اتفاقی که همان زمان هم حرف و حدیث‌ها و انتقادهایی به همراه داشت.

13980123185001583171576410

با این روش احتمالا نیمکت تیم ملی به قلعه‌نویی سپرده خواهد شد تا این مربی در شرایطی عجیب دو تیم را به مدت حدود چهار ماه هدایت کند. اتفاقی که اگر رخ بدهد، یک رویداد نادر در فوتبال دنیا که حتی آسیا خواهد بود و بی تردید با انتقاد کارشناسان داخلی هم مواجه می شود، چرا که در کمترین ایراد، زیر سوال رفتن سلامت نتایج سپاهان در آن دوره زمانی به واسطه بحث انتخاب ملی پوشان، تیم های لیگ برتری را در پی دارد.

باید ببینیم آیا مسئولان فدراسیون فوتبال و امیر قلعه‌نویی برای مدت قرارداد و اینکه تا پایان جام جهانی 2022 باشد یا پایان مرحله مقدماتی به توافق خواهند رسید یا نه؟ 

دیدگاه تان را بنویسید