7 راز سایت های اینترنتی با درآمدهای میلیاردی

هر وب سایت پولساز، رازهایی دارد که شاید با دیدن این سایت ها نتوانید بسرعت به آن پی ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، واقعاً پشت پرده سایت های پولساز ایرانی چه رازهایی نهفته است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که هیچ رازی نهفته نیست و با کمی بررسی میتوان هر رازی که در پشت پرده سایت های پولساز ایرانی وجود دارد را کشف کرد.

سایت های پولساز ایرانی

در ادامه قصد دارم دقیقاً دراین مورد صحبت کنم. درباره اینکه سایت های پولساز و موفق ایرانی چگونه به موفقیت می‌رسند و آنرا حفظ می‌کنند و چگونه کسب و کارهای اینترنتی با درآمد های میلیاردی برای خود می‌سازند. دراینجا بطور خلاصه به رازهای اصلی این سایت های پولساز اشاره کرده‌ام. توصیه می‌کنم حتماً بخوانید.

پشت پرده سایت های پولساز ایرانی

واقعاً چگونه بعضی از سایت ها به این راحتی از اینترنت کسب درآمد می‌کنند؟ آن هم درآمدهای میلیاردی! شاید وقتی به این سایت ها نگاه کنید پولدار بودن صاحب آنرا عامل اصلی موفقیتش بحساب بیاورید. درصورتی‌که اگر زندگینامه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی موفق را بخوانید به این واقعیت پی می‌برید که درابتدا اصلاً سرمایه کافی نداشته‌اند و از صفر شروع کرده‌اند.

برخی از دوستان هم فکر می‌کنند که این سایت ها فقط با تبلیغات توانسته‌اند معروف شوند و به یک کسب و کار اینترنتی پولساز ایرانی تبدیل شوند. درصورتی‌که بازهم اینطور نیست! البته تبلیغات بخش عمده‌ای از موفقیت هر کسب و کاری را می‌سازد. در هر کسب و کاری تبلیغات بسیار مهم است ولی نه هرجور تبلیغاتی!

شاید فکرکنید تبلیغات در هرشرایطی جواب می‌دهد اما خیلی از سایت ها با تبلیغات هم نتوانستند بازخورد خوبی داشته باشند. چراکه وب سایت موردنظر باید از لحاظ فنی درشرایط خوبی باشد و از لحاظ محتوا، محصولات و غیره باید در بهترین شرایط قرار داشته باشد.

مثلاً وقتی صفحه فرود خود را برای تبلیغات کلیکی مهیا کرده‌اید باید از هر جهت توانایی تبدیل را داشته باشد نه اینکه کاربر به آن صفحه هدایت شود اما صفحه فرود توانایی تبدیل بازدیدکننده به مشتری را نداشته باشد. دراینصورت تمام هزینه هایی که برای تبلیغات شده به هدر میرود.

پس تبلیغات در هر شرایطی جواب نمی‌دهد و در بسیاری از مواقع عامل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی همین تبلیغات است. صاحبان وب سایت‌ها اینقدر هزینه تبلیغات می‌کنند و نتیجه نمی‌گیرند که شکست میخورند. در ادامه به رازهایی که سایت های پولساز ایرانی با رعایت آنها به موفقیت رسیده‌اند اشاره می‌شود.

۱- دریافت ترافیک از گوگل و موتوهای جستجو

نخستین رازی که وب سایت های پولساز ایرانی با زیرکی وتدبیر، از آن بهره می برند سئو است واین سایت ها با بهینه سازی سایت توانسته اند ترافیک سنگینی را از گوگل دریافت کنند. قطعاً برای هر کسب و کار آنلاینی این ترافیک باارزش و هدفمند است چراکه نتایج جستجو همواره همان چیزی است که کاربران بدنبال آن میگردند.

سایت های پولساز همواره در بسیاری از عبارات کلیدی مربوط به کار خود اول هستند. اشتباه بسیاری ازوبمستران این است که فقط روی یک یا چند کلمه کلیدی متمرکز میشوند. درحالیکه سایت های پولساز روی بسیاری از عبارات کلیدی مربوط به کسب و کار خود محتوا تولید میکنند و به همین علت در هرشرایطی صفحه اول گوگل هستند و با این روش ترافیک فوق العاده ای را از گوگل دریافت می کنند. شاید دیده باشید که هرچیزی  درارتباط با موضوع خاصی را در گوگل جستجو میکنید یک سایتی همیشه اول هست. شاید از خود بپرسید که این سایت ها چگونه همیشه اول هستند؟ این اصلاً تصادفی نیست.  راز موفقیت این سایت ها در این است که درباره آن موضوع محتوای زیادی تولید کرده اند.

مثلا دیجی کالا مدل های مختلفی از یک گوشی مارک خاصی را در سایت خود ارائه کرده است و پیشنهادهای دیگری را در همان صفحه به کاربرانش داده است. البته فقط این نیست! خیلی از فروشگاه های اینترنتی هستند که انواع کالاها را عرضه کرده اند ولی در گوگل اول نیستند! مهمترین دلیلش هم این هست که این سایت ها سئوی خوبی انجام ندادند ویا بی اعتبار یا تازه کارند.
البته کسب اعتبار شامل موارد زیادی میشود و همواره زمانبر است. مواردی مانند میزان اعتبار دامین (Domain Age) و دریافت بک لینکهای با ارزش و معتبر و غیره.

۲- جلب اعتماد کاربران

دومین راز سایت های پولساز ایرانی جلب اعتماد و احترام به کاربرانشان هست. بسیاری از سایتها بدون افزایش ترافیک میتوانند فروش خودرا فقط با خریدارانی که تجربه خوبی از خرید خود دارند حفظ کنند. روشهای اعتماد سازی درسایت زیاد هستند که در اینجا به برخی از آنها اشاره میشود:

۱.    محتوای ارزشمند و رایگان

۲.    پشتیبانی خوب

۳.    تخفیف های مناسبتی و دوره ای

۴.    گارانتی محصولات

۲-۱- محتوای ارزشمند و رایگان

اولین کاری که برای جلب اعتماد کاربران سایت میتوان انجام داد این هست که محتویات رایگان و باارزشی در اختیار آنها بگذارید. این محتویات میتواند مقالاتی باشد که درسایت منتشر میشود یا پادکست های صوتی ویا فایلهای ویدئویی.

پس برای جلب اعتماد کاربران باید محتوای باارزش به آنها بدهید تا سایت شمارا دنبال کنند. این محتوا باید بقدری ارزشمند باشد که آنها سایت شما را به رقبایتان ترجیح دهند.

۲-۲- پشتیبانی خوب

یکی دیگر از روشهای اعتمادسازی کاربران و مشتریان سایت پشتیبانی است و تا وقتی نتوانید به کاربران خود پشتیبانی بدهید هرگز نمیتوانید آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. بسیاری از سایتهایی که پشتیبانی ضعیفی دارند به مرور زمان مشتریان خودرا از دست میدهند و با چند برابر شدن مشتریان شان دیگر توانایی پاسخ گویی به نیاز آنها را ندارند که این امر باعث از دست دادن مشتریان میشود.

مهمترین اصل برای ایجاد حس احترام و اعتماد در کاربران پاسخگویی سریع به مشکلات آنهاست. پشتیبانی آنلاین سریع و مؤثر به کاربران و مشتریان یکی از عواملی است که باعث شده است سایت های پولساز ایرانی را چندین برابر موفق کند.

۲-۳- تخفیف های مناسبتی یا دوره ای

حتماً سایت هایی را دیده اید که با مناسبت یا حتی بی مناسبت تخفیف میدهند و از این طریق قصد دارند اعتماد کاربرانشان را جلب کنند و آنها را به خرید کردن تحریک کنند. اساساً تخفیف های مناسبتی یا دوره ای باعث میشود تا کاربران بشما اعتماد کنند و خواستار خرید از سایت شما شوند.

البته سیاست های خاصی درپشت پردۀ برگزاری تخفیفات دوره ای در سایت های پولساز وجود دارد و این موضوع اصلاً ساده نیست. این سایت ها میدانند که نباید همیشه از تخفیف های زیاد استفاده کنند و در اغلب مواقع تخفیف های زیاد باعث ایجاد ضررمیشود. البته نه بخاطراینکه با دریافت پول کمتر، ضررکنند بلکه علت این ضرر این هست که اثر معکوس دارد و زمانیکه مثلاً شما تخفیف ۹۰ درصدی بدهید مشتریان شک میکنند و اعتمادشان را از دست میدهند. چراکه تخفیف های سنگین و بی دلیل بطور غیر مستقیم این پیام را تلقین میکند که حتماً این محصول ارزشی ندارد وگرنه چنین تخفیفی برای آن درنظر گرفته نمیشد.

۲-۴- گارانتی محصولات

یکی دیگر از مواردی که بشدت باعث اعتماد سازی در کاربران میشود گارانتی است. حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که برای خرید محصولی شک داشته اید ولی با دیدن جمله “تضمین بازگشت وجه درصورت نارضایتی” بسرعت به سایت مورد نظر اعتماد کرده اید و حس خوبی در شما بوجود آمده. درصورتیکه اصلاً بفکر این نبوده اید که پولتان را پس بگیرید.
بسیاری از سایت های موفق و پولساز ایرانی کاملاً از این احساس آگاهی دارند و با استفاده از این شگرد، مشتریان زیادی را به تور خود می اندازند. اما مشکل خیلی از سایتهای آماتور که خدمات یا محصولاتی دارند این هست که به محصول خود اعتماد ندارند میترسند که آنرا گارانتی کنند درصورتیکه گارانتی محصولات تیرخلاصی است که بشدت کاربرانی که نتوانسته اعتماد کنند را به خرید محصول تحریک و ترغیب میکند.

۳- ایمیل مارکتینگ

استفاده از بازاریابی ایمیلی حرفه ای سومین راز سایت های پولساز ایرانی است. با اینکه برخی فکر میکنند ایمیل مارکتینگ قدیمی شده اما سایتهای بزرگ ایرانی از این ابزار قدرتمند در بازاریابی اینترنتی هنوز استفاده میکنند.

ایمیل مارکتینگ همواره یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی که سایت های موفق ایرانی با وجود معروف بودن، هرگز استفاده از آنرا کنار نگذاشته اند.

این سایت ها هنگام رونمایی از محصولات جدید خود از طریق ایمیل مارکتینگ درکمتر از یک روز، فروش سایت خودرا چندین برابر میکنند و با تخفیف های مهلت دار در ایمیل های ارسالی کاربران را براحتی برای خرید وسوسه میکنند.

البته ایمیل مارکتینگ به اینجا ختم نمیشود. تا زمانی که اطلاعات تماس کاربران خودرا نداشته باشید، نمیتوانید از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرارکنید. پس مهمترین کاری که در ایمیل مارکتینگ باید انجام شود جمع آوری و تهیه لیست ایمیل کاربران بصورت هدفمند است. مشخصات افراد باید بصورت دقیق و کامل دریافت شود تا بازاریابی ایمیلی هدفمندتری روی آنان انجام شود.

۴- ایجاد و حفظ وفاداری مشتریان

چهارمین و مهمترین اصلی که کسب و کارهای اینترنتی پولساز برروی آن تمرکز دارند و بخوبی از عهدۀ آن برمی آیند وفادارسازی مشتریان است. لازم به ذکر است که «جلب اعتماد» با «ایجاد وفاداری» تفاوت دارد اما این دو مفهوم مکمل یکدیگرند. بطورکلی میتوان گفت جلب اعتماد (راز دوم) مقدمه ای برای ایجاد وفاداری (راز چهارم) هست. زمانیکه بتوانید مشتریان عادی خودرا به مشتریان همیشگی و وفادار خود تبدیل کنید براحتی بدون اینکه ترافیک وب سایت خودرا افزایش دهید میتوانید فروش خودرا چندین برابر کنید.

روش های زیادی برای حفظ وفاداری مشتریان وجود دارد که در اینجا میخواهم به چند مورد از آنها اشاره کنم. همانطور که اشاره شد نخسین راه تولید محتوای با کیفیت هست. این محتوا میتواند مقالات، پادکست ها یا ویدئوهای رایگانی باشد که در وبسایت خود منتشر میکنید و هم شامل محصولات پولی شما میشود. در هرصورت همواره باید بهترین کیفیت را به مخاطبان خود ارائه کنید. همانطور که اشاره شد یکی دیگر از روشهایی که مشتریان را بشما وفادار میکند ارائه تخفیف است. ارائه تخفیف علاوه بر اعتماد سازی باعث تبدیل مشتریان گذری به مشتریان وفادار میشود که همیشه از شما خرید کنند.

روش دیگری که حتی برخی از سایت های موفق از آن غافل هستند و خیلی مورد توجه کاربران قرارمیگیرد خدمات پس از فروش است. اکثر کسب و کارهای اینترنتی فقط به فروش فکر میکنند و اصلاً به مشتریانی که از آنها محصولی را خریداری کرده اند اهمیت نمیدهند و همین غفلت در درازمدت باعث بی اعتباریشان میشود. این کسب و کارها هرگز تبدیل به یک برند نخواهند شد و همواره مجبورند برای افزایش ترافیک سایت هزینه کنند و برای پیدا کردن مشتریان جدید تبلیغات کنند و به محض کم کردن تبلیغات، فروش خودرا از دست میدهند.

پشتیبانی بعد از خرید محصولات، مشتریان شما را دائمی میکند. وقتی مشتری مشکلش را با شما درمیان میگذارد و شما آنرا حل میکنید حس خیلی خوبی نسبت بشما پیدا میکند و این احساس بقدری قدرتمند است که هرگز فراموش نمیشود.
زیباترین کاری که درخدمات پس از فروش میتوانید انجام دهید این هست که با مشتری تماس بگیرید و از آنها در مورد کیفیت خدمات و محصولات بپرسید. یقیناً اگر حتی ناراضی باشند بشما نخواهند گفت. اما اینکار احساس خوبی در آنها ایجاد میکند و با خود میگویند شما چقدرخوب هستید که خودتان تماس گرفته اید!

 جمع بندی و صحبت پایانی

دراین نوشتار سعی شد تا ۷ راز مهمی که سایت های پولساز ایرانی از آنها بهره می‌برند با شما عزیزان درمیان گذاشته شود. اگر در فکر راه اندازی یک وب سایت پولساز هستید پیشنهاد می‌کنم هرچه سریعتر اقدام کنید.

دیدگاه تان را بنویسید