درآمد 500 میلیون دلاری هوآوی از اولین گوشی تاشو + قیمت

سال گذشته میلادی دو شرکت سامسونگ و هواوی پس از پشت سر گذاشتن چالش‌های فراوان موفق شدند تا اولین نسخه از گوشی‌های تاشو خود را روانه بازار کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هواوی با فروش اولین گوشی تاشو خود به درآمد 500 میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

اواخر سال گذشته میلادی گزارش‌هایی منتشر شد که در آن به فروش یک میلیون دستگاه از گوشی تاشو گلکسی فولد سامسونگ اشاره داشت، اما پس از مدتی سامسونگ این ادعا را تکذیب کرد. در همین راستا در زوهای گذشته مدیر عامل سامسونگ اعلام کرد که در سال گذشته میلادی بین 400 تا 500 هزار گوشی هوشمند تاشو گلکسی فولد با قیمت 2000 دلار به فروش رفته است. این بدان معناست که گوشی تاشو Galaxy Fold برای شرکت سامسونگ تقریباً 1 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.

از طرفی دیگر شرکت بزرگ هواوی در ماه‌های پایانی سال 2018 گوشی تاشو Mate X را به صورت محدود در بازار کشور چین عرضه کرد و خبری از عرضه بین‌المللی نبود. بر اساس گزارش‌های رسمی هواوی، از زمان عرضه Mate X در ماه نوامبر این شرکت به طور ماهانه نزدیک به 100000 گوشی تاشو Mate X به فروش رسانده است.

در حال حاضر قیمت گوشی تاشو Mate X با توجه به ارزش فعلی یوان چین، حدود 2450 دلار است. در صورتی که آمار فروش شرکت هواوی دقیق باشد، این شرکت تا به امروز از فروش گوشی تاشو Mate X در آمد نیم میلیارد دلاری را کسب کرده است. مدتی پیش شرکت هواوی اعلام کرد که قصد دارد تا نسخه اصلاح شده گوشی تاشو Mate X را به همراه لولا تاشو باز طراحی شده و تراشه Kirin 990 در رویداد سالانه MWC 2020 با نام Mate Xs معرفی کند.

به گفته منابع معتبر، نسخه جدید گوشی تاشو Mate Xs در ماه مارس سال 2020 در بازار چین با قیمت احتمالی 2600 دلار عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد تا نسخه اصلاح شده گوشی تاشو خود را در بازار جهانی عرضه کند، اما متاسفانه این شرکت همچنان با مشکل عدم دسترسی به خدمات و سرویس‌های رسمی گوگل برای گوشی‌های اندرویدی مواجه است و این یک معضل بزرگ برای هواوی به شمار می‌رود.

دیدگاه تان را بنویسید