معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران:

آموزش مراقبین سلامت مدارس را وظیفه ملی می دانیم

سینا قاسمی می گوید: سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برای خود یک وظیفه ملی ترسیم کرده و آن آموزش مراقبین سلامت مدارس است چراکه کودکان را آینده سازان پرافتخار این مرز و بوم دانسته و تمام تلاش خود را معطوف به محافظت و صیانت از سلامت جسمی شان خواهیم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر سینا قاسمی با انتقاد از روند طولانی بروکراسی اداری در کشور ادامه داد:جهاد علوم پزشکی تهران یک وظیفه ملی در راستای آموزش مراقبین سلامت مدارس با استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی ترسیم کرده و به صورت کاملا رایگان اقدام به آموزش نزدیک به ۹۰۰ نفر از مراقبین مدارس کشور کرده که نتایج حاصله از فرم نظرسنجی های اخذ شده در پایان هر دوره حاکی از رضایت چشمگیر ۹۵ درصدی بوده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه مراقبین بهداشت مدارس نیاز به آموزش دارند، گفت: تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش استان تهران با جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران صورت گرفته ولی متاسفانه روند طولانی بروکراسی اداری در کشور باعث شده علارغم اقدامات مثبت و دلگرم کننده مسئولان آموزش و پرورش، نتوانیم از تمام ظرفیت مراقبین سلامت مدارس به ویژه در شهر تهران برای حضور در دوره های آموزشی استفاده کیم.

وی افزود : در عین حال با همکاری مسئولان آموزش و پرورش استان تهران توانسته ایم بیش از ۹۰۰ نفر از مراقبین سلامت مدارس را با جدیدترین متد آموزشی برای حفظ سلامت کودکان آشنا سازیم که حرکت بسیار امیدوارکننده ای به حساب می آید.

قاسمی ادامه داد: طی هر دوره آموزشی روزانه در حدود 50 نفر از مراقبین سلامت در کلاس های مراقبت از سلامت دهان و دندان شرکت می کنند. این کلاس ها برای مراقبین سلامت مدارس دولتی برگزار می شود که همچنان امیدوار هستیم برای مراقبین مدارس غیرانتفاعی هم بتوانیم این کلاس ها را برگزار کنیم.

وی یادآور شد: مراقبین بهداشت مدارس به عنوان متولیان سلامت دانش آموزان هستند که اگر آنها اطلاعات کافی در خصوص سلامت دانش ‌آموزان داشته باشند، می توانند در اشاعه فرهنگ سلامت کمک بسزایی انجام دهند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در رابطه با آموزش مراقبین سلامت مدارس، وزارت آموزش و پرورش هم این دغدغه را دارد اما کار اجرایی که قابل لمس باشد کمتر در این زمینه انجام می شود به همین دلیل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران یک برنامه مدونی را برای آموزش مراقبین بهداشت مدارس برنامه‌ریزی کرده است تا به وسیله آن بتواند سلامت دانش آموزان را تضمین کند.

قاسمی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌ های مثبتی که در حوزه ارتقای سطح سلامت مردم می توان انجام داد، این است که بر روی سلامت دانش آموزی که موضوع بسیار مهمی هم است، پبیش از پیش توجه شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید