نامگذاری ۱۹ مدرسه در استان همدان به نام سردار شهید قاسم سلیمانی

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان از نامگذاری ۱۹ مدرسه در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش همدان به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مراسم بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پیش از ظهر چهارشنبه در اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد.

این مراسم با حضور سعید فرجی؛ جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، محمد پورداوود؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئولان دانشگاه فرهنگیان، مدیران و کارکنان آموزش و پرورش نواحی ۱ و ۲ همدان برگزار شد.

ابتدای مراسم با قرائت زیارت عاشورا و سینه‌زنی بر تداوم راه شهید والامقام، اسوه مقاومت و ایثار سردار سلیمانی همراه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم اظهار کرد: به منظور نکوداشت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، ۱۹ مدرسه در سطح شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان مزین به نام این شهید والامقام می‌شود.

محمد پورداوود بیان کرد: در تعدادی از این مدارس رونمایی از تابلو جدید انجام شده و کار رونمایی در دیگر مدارس نیز به زودی انجام خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از حضور پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان استان همگام با دیگر اقشار در آئین بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی الگویی برای جوانان وطن است و همواره یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم

پورداوود افزود: در تعدادی از این مدارس رونمایی از تابلو جدید انجام شده و کار رونمایی در دیگر مدارس نیز به زودی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز آیه شریفه قرآن کریم است که می‌فرماید در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خداوند بسته اند، صادقانه ایستاده اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی در انتظارند.

پورداوود افزود: سردار دل‌های ما هم پیمان به سر برد و هم منتظر شهادت بود تا سرانجام به آرزوی دیرینه اش رسید.

وی با بیان این که جغرافیای دل حاج قاسم مانند اقیانوس کران تا کران بی کرانه بود، تصریح کرد: وجه خدایی و مردمی بودنش، چهره جذاب و کاریزمایش و ساده زیستی این مرد بزرگ مثال زدنی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان تلاش خواهد کرد تا به عنوان یک رسالت بزرگ راه و روش سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی دانش آموزان قرار دهد و در این راه تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید