توزیع بسته‌های بهداشتی هلال‌احمر در مناطق سیل‌زده خوزستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی در مناطق سیل زده استان خوزستان خبر داد و گفت: تا پایان هفته هزار و ۵۰۰ بسته دیگر هم در چهار منطقه سیل‌زده خوزستان توزیع خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرتضی سلیمی با اشاره به توزیع بسته های بهداشتی در مناطق سیل زده استان خوزستان گفت: توزیع سه هزار بسته بهداشتی در دستور کار سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قرار دارد که تاکنون هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی در مناطق سیل زده آبادان، خرمشهر، کارون و اهواز توزیع شده است.

وی ادامه داد: این بسته های بهداشتی شامل پودر لباسشویی، مسواک، خمیردندان، حوله، پد بهداشتی، گالن مخزن آب و نظایر آن است و با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر، هزار و ۵۰۰ بسته دیگر هم تا پایان هفته میان سیل زدگان توزیع می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در انواع حوادث و سوانح تعریف شده و هر جا که سایر دستگاههای دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه توان مقابله با بحران را نداشته باشند وارد عمل خواهد شد.
سلیمی با تاکید بر حمایت های چند لایه از حادثه دیدگان حوادث طبیعی گفت: در موقعیت های اضطراری عمومی و پیچیده، افراد از زوایای مختلفی تحت تاثیر بحران قرار گرفته و نیازمند حمایت های متفاوتی هستند که یک راه حل مناسب برای سازماندهی حمایت از حادثه دیدگان حوادث طبیعی، حمایت های چند لایه از جمله توزیع بسته های بهداشتی مورد نیاز حادثه دیدگان و متاثرین از حوادث طبیعی است.

بارندگی دوشنبه هفته گذشته باعث آبگرفتگی بسیاری از مناطق شهرستان‌های اهواز و کارون شد که این آب گرفتگی در مناطقی نظیر شهرک دانشگاه، کوی علوی، کوت عبدالله، قلعه چنعان، باغ شیخ، معین زاده و بهارستان بیشتر بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید