با افزایش شاخص آلودگی هوا

مدارس تهران تا پایان هفته تعطیل است؟

افزایش شاخص آلودگی هوا، مدارس تهران را در روز دوشنبه (فردا) و احتمالا تا پایان هفته تعطیل می کند؟!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس؛ در پی تداوم آلودگی هوای تهران در ساعات پایانی عصر امروز (یکشنبه - 1 دی 98)، سوال مهمی که ذهن مردم را به خود درگیر کرده، احتمال تعطیلی مدارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه (فردا و پس فردا) است.

کمیته اضطرار آلودگی هوا در حالی دیروز و امروز مدارس تهران را تعطیل کرد که میانگین شاخص آلودگی هوا طی 24 ساعت گذشته 139 بوده و اکنون با افزایش میزان آلاینده ها به 141 رسیده است!

هوای تهران هفته گذشته وضعیت فوق العاده آلوده ای را سپری کرد تا جایی که مدارس از روز یکشنبه تا چهارشنبه تعطیل شد. شاخص آلودگی هوای تهران در روز دوشنبه 157 و سه شنبه 153 بود.

پیش بینی هواشناسی نیز تداوم آلودگی هوا تا پایان روز چهارشنبه است؛ بنابراین احتمال افزایش تاثیر آلاینده ها و افزایش شاخص 141 کنونی وجود دارد.

از طرفی حجت نظری عضو شورای شهر تهران نیز عنوان کرده، با تعطیل شدن مدارس تهران تا پایان هفته اتفاق خاصی نمی افتد و برخی خانواده ها هم می توانند همراه با فرزندانشان به خارج از شهر بروند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش صبح امروز که هنوز آلودگی هوا به این حد نرسیده بود از برگزاری امتحانات نهایی در تاریخ 2 دی (فردا) خبر داده بود.

متاسفانه عدم هماهنگی بین دستگاه های مسئول و مرتبط در بحث مواجهه با آلودگی هوا و نقل قول های بعضا متفاوت دستگاه های مرتبط، باعث سردرگمی هموطنان شده و اکنون باید منتظر تصمیم جدید کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره فعالیت روزهای آینده مدارس تهران و سایر استان های کشور  باشیم. شاخص آلودگی هوا در برخی استان های دیگر از جمله اصفهان نیز افزایش پیدا کرده است.

فوری: تمامی مدارس استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه تا پایان هفته تعطیل شد

دیدگاه تان را بنویسید