تحلیل فنی وحید طالب لو از عملکرد استقلال در گفت و گو با جی پلاس؛

چرا استقلال زیاد گل می زند اما در وقت اضافه گل می خورد؟

دروازه بان سابق استقلال معتقد است بازی ترکیبی در تمام نقاط زمین و توسعه بازی مالکانه با هدف، در طول و عرض زمین به استقلال شانس خلق موقعیت های بیشتری نسبت به حریفان می‌دهد اما این تیم هنوز در خط دفاعی به پختگی لازم نرسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال با هدایت آندره آ استراماچونی فوتبال چشم نواز و با کیفیتی را ارائه می دهد. اوج بازی این تیم در دیدار با سپاهان بود که علی رغم برتری فنی در اکثر دقایق بازی و اشتباه داور در اعلام پناتی به سود استقلال، تا دقیقه 94 با حساب 2 بر یک از میزبانش پیش بود اما همانند بازی های گذشته در دقایق پایانی قافیه را باخت و بازی مساوی شد تا فعلا به صدر جدول دسترسی نداشته باشد. 

با این حال عملکرد استقلال با حمایت هواداران این تیم همراه شده و آن ها از استراماچونی و تیمش تعریف و تمجید می کنند. این موضوع در میان پیشکسوتان استقلال هم دیده می شود که معتقدند استقلال با تدابیر فنی مربی ایتالیایی خود به بلوغ تاکتیکی رسیده است. 

وحید طالب لو در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس؛ با تمجید از عملکرد دو تیم استقلال و سپاهان در جریان دیدار دو تیم در هفته دوازدهم لیگ برتر می گوید: نمایش خوب دو تیم سپاهان و استقلال حکایت از کیفیت کار گروهی و شایستگی حضور آنها در بالای جدول داشت.

*علت بازی هجومی استقلال

دروازه بان سال های نه چندان دور آبی ها با اشاره به کیفیت بالای بازی این تیم، یادآور شد: با نفرات فعلی، استقلال به هماهنگی قابل توجه ای دست پیدا کرده است. در فاز تهاجمی، بازی ترکیبی در تمام نقاط زمین و توسعه بازی مالکانه با هدف، در طول و عرض زمین به استقلال شانس خلق موقعیت های بیشتری نسبت به حریفان می‌دهد و تعداد گل های زده و موقعیت های خلق شده این تیم، تایید کننده این موضوع است.

*علت گل خوردن در دقایق پایانی

وی همچنین درباره عملکرد استقلال در خط دفاعی و دریافت گل در اکثر بازی ها و از دست رفتن امتیازات مهم در دقایق پایانی گفت: در فاز دفاعی استقلال هنوز به هماهنگی و پختگی لازم نرسیده است و با توجه به بازی مستقیم سپاهان، تغییر استراتژی استقلال در فاز دفاعی در جریان بازی رخ نداد.

*راهکار کنترل تیم هایی مانند سپاهان

طالب لو درباره راهکار استقلال برای جلوگیری از دریافت گل به خصوص در دیدار با سپاهان خاطرنشان کرد: استقلال در دو حالت شانس کنترل بازی را به صورت مطلوب تر داشت ۱- عقب بازی کردن خط دفاعی و استفاده از دروازه بان (حسینی) برای خروج و دفع توپ‌های بلند ۲- بازی کردن بالاتر خط دفاعی و نزدیکتر کردن خطوط سه گانه به یکدیگر و مجبور کردن سپاهان به بازی ترکیبی یا ارسال پاس های عمقی که ضعف بزرگ تیم سپاهان بود.

*مشکل استقلال حل می شود؟

وی ابراز امیدواری کرد که این مشکل با افزایش تجربه بازیکنان حل شود و گفت: البته این مشکلات با باتجربه تر شدن بازیکنان خط دفاعی و بازی کردن در کنار یکدیگر نیز قابل حل شدن است. هماهنگی در زمان پرس در تیم استقلال فوق العاده است و این تیم به خوبی در تمام نقاط زمین پرس می کند. 

*چرا سپاهان روی به بازی مستقیم آورد؟

دروازه بان سابق استقلال درباره عملکرد شاگردان قلعه نویی در این مسابقه می گوید: سپاهان نیز تلاش زیادی برای بازی سازی از خط دفاعی خود داشت و استفاده از کانال های کناری و‌ بازی ترکیبی این تیم  در جناحین مثال زدنی بود اما بازی آن ها بیش از اندازه قابل پیش بینی بود و برای مربی کاربلدی مثل استراماچونی، دشوار کردن این کار برای سپاهان کار بسیار ساده ای بود و به همین دلیل در نیمه دوم کیانی و بسیاری از بازیکنان سپاهان مجبور به بازی مستقیم شدند.    

*راهکار افزایش کیفیت فوتبال ایران

طالب لو تاکید کرد: برای موفقیت فوتبال کشور ابتدا لازم است تا فدراسیون فوتبال فضای امنی برای این رقابت جذاب فراهم کرده و شرایط برای همه باشگاه ها یکسان باشد و بهتر است تا از داوران بی کیفیت برای چنین مسابقه ای استفاده نشود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید