خشم و هیاهو در تیم ملی/ پایان عاشقانه ویلموتس و تاج؟!

سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران که با انتقادهای فراوانی مواجه شده، در پیامی مدعی شد که قراردادش نقض شده و از این پس وکلای او برای پیگیری این موضوع وارد میدان خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ شکست مقابل بحرین و عراق، پایان سکوت رسانه ها و هواداران فوتبال ایران در قبال فعالیت مارک ویلموتس در ایران بود. مربی بلژیکی که با وعده های گوناگون فدراسیون فوتبال به ایران آمد و قرار بود با فعالیت دوچندان فوتبال ملی ما را متحول کند، همواره غایب بود و فقط در هنگام اردوهای تیم ملی در ایران حضور داشت ولی فدراسیون فوتبال اعتراضی نسبت به این مسئله نداشت.

با شکست برابر عراق و بحرین و بیخ پیدا کردن وضعیت تیم ملی در گروه مرگ انتخابی جام جهانی 2020، تحرکاتی در درون فدراسیون فوتبال برای برخورد با ویلموتس صورت گرفت. کار تا جایی پیش رفت که برخی از نزدیکان فدراسیون مذاکره با برانکو ایوانکوویچ را برای قبول هدایت تیم ملی آغاز کردند اما ابتدا باید تکلیف ویلموتس مشخص می شد.

در نتیجه فدراسیون در نامه ای به ویلموتس خواهان بازگشت او به ایران و عمل به مفاد قرارداد دوطرفه شد و نسبت به سایر اخبار و حواشی مانند پیشنهاد فسخ قرارداد به صورت توافقی هم از جمله "نه تایید می کنیم نه تکذیب" بهره برد.

هنوز 48 ساعت از واکنش عجیب فدراسیون نگذشته بود که مارک ویلموتس که عادت یا تکلیف به سکوت داشت و هرگز مشکلاتش را در رسانه ها بیان نکرد، در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت که «فدراسیون فوتبال ایران به طور جدی مفاد قرارداد او و دستیارانش را نقض کرده و وضعیت غیر قابل تحملی پیش آمده است. او تاکید کرد که این پرونده برای پیگیری در اختیار وکلایش قرار گرفته است.»

*پایان عاشقانه ویلموتس و فدراسیون فوتبال؟

تا قبل از این، ویلموتس یک مربی بادانش، متعهد و نجیب بود که فدراسیون تاج به اولین انتخابش افتخار می کرد و هرگز نسبت به کاستی های عملکرد او اشاره نکرد اما نامه آنها به سرمربی تیم ملی و واکنش عجیب نسبت به اخبار گوناگون، با واکنش تند از سوی ویلموتس همراه شده است.

تمامی این اتفاقات در شرایطی که فدراسیون قصد داشت برای جبران امتیازات از دست رفته برنامه ریزی دیگری انجام دهد و چه بسا مربی تیم ملی را هم با رایزنی و جلوگیری از ضرر بیشتر، عوض کند، باعث شده ویلموتس عصبانی شود و راه توافق را دشوار کند.

با صحبت های مطرح شده از سوی دو طرف، باید دید کماکان امکان ادامه همکاری یا فسخ توافقی وجود دارد یا خیر چرا که در غیر این صورت فدراسیون متحمل ضرر هنگفت مالی از جیب بیت المال می شود و حتی معلوم نیست توان پرداخت آن را خواهد داشت یا خیر.

به گفته رسانه های بلژیکی، ارزش قرارداد ویلموتس حدود سه میلیون دلار است؛ مبلغی که بارها از سوی فدراسیون رد شده اما مبلغ 900 هزار دلاری پرداخت شده به ویلموتس برای امسال و چند ماه آینده، نشان می دهد که ارزش قرارداد این سرمربی بلژیکی چیزی در همین حدود است.

اگر فدراسیون نتواند ویلموتس را راضی به فسخ توافقی کند، باید تمام این مبلغ را پرداخت کند و مجددا به مربی جدید تیم ملی هم دستمزد دیگری شاید در حد همین مقدار، پرداخت کند که در نوع خود  بی سابقه است!

باید دید مهدی تاج و محمدرضا ساکت که متولیان اصلی تیم ملی و مسئول عقد قرارداد با این مربی بلژیکی هستند و حتی برای آوردن او به ایران تا سفارت ایران در بلژیک هم رفتند که این هم عجیب و بی سابقه بود، چطور بحران پیش آمده را مدیریت خواهند کرد و آیا مدرکی برای مواجهه با وکلای ویلموتس دارند یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید