چند روزی همقدم با شهید سلیمانی مقام-۱

ماجرای کوچ خانواده امیر به خرمشهر و بازگشتشان به تهران چه بود؟

خانواده امیرحسین که در تهران زندگی می کردند به خاطر مادر در خرمشهر اقامت گزیدند اما چند سالی بعد با شروع اشغال خرمشهر اما این بار به عنوان جنگزده وارد تهران شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: پدر از بازاریان تهران بود و خانواده شرایط مالی خوبی داشت اما چون اقوام همسرش در خرمشهر زندگی می کردند، خانه و زندگی را به خرمشهر منتقل کرده و در آنجا سوپر مارکت مجهزی راه انداخت.

تازه انقلاب به پیروزی رسیده بود که با تحریکات دشمن، اعراب قصد تجزیه خرمشهر را کردند و امیرحسین(1) و دوستانش برای مقابله با این تحریکات و تجزیه طلبی ها وارد عمل شدند و به مردم شهر کمک کردند و سرانجام مردم بی آنکه از طرف بنی صدر کمکی برسد به این توطئه خاتمه دادند.

در جریان همین آشوب ها بود که امیرحسین به وسیله دشمنان شناسایی شد تا جایی که برای حمله به وی به خانه شان هجوم بردند و امیرحسین و برادرش با استفاده از در پشتی خانه فرار کرده و به تهران آمدند.

اوضاع که آرامتر شد آنها به خرمشهر برگشتند اما دیری نپایید که با شروع جنگ تحمیلی و آواره شدن مردم خرمشهر، خانواده سلیمانی هم با از دست دادن همه دار و ندارشان راهی تهران شدند.

پدر دیگر توان کار کردن را از دست داده بود، امیر که فرزند بزرگ خانواده بود برای دفاع در جبهه مانده بود و برادر کوچکتر که هنوز دانش آموزی 17 ساله بود باید برای گذران زندگی خانواده اش وارد بازار کار می شد.(2)

 

1. شهید امیرحسین سلیمانی مقام که در جریان آزادسازی خرمشهر و در هجدهم اردیبهشت ماه سال 61 به شهادت رسید.

2. برگرفته از گفت و گوی برادر شهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید