دلیلی عجیب که ژیمناستیک ایران را از سهمیه المپیک محروم کرد!

تیم ژیمناستیک ایران به دلیل عدم صدور ویزا نتوانست به آلمان سفر کند و یک مرحله از مسابقات کسب سهمیه را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی 3 نفره ژیمناستیک ایران از سفر به آلمان بازماند. تیم ملی ژیمناستیک ایران با ترکیب سعیدرضا کیخا و عبدالله جامعی در رشته خرک و مهدی احمدکهنی در رشته دارحلقه به همراه رضا خیرخواه سرمربی تیم قرار بود در مسابقات کسبه سهمیه المپیک در آلمان حضور پیدا کنند، اما به دلیل عدم صدور ویزا نتوانست به آلمان سفر کند و بدین ترتیب یک مرحله از مسابقات کسب سهمیه را از دست داد.

ظاهرا سفارتخانه آلمان که سالهاست در چهارراه استانبول مستقر است، در یک ماه اخیر از ساختمان قدیمی خود به ساختمانی تازه تاسیس در خیابان بخارست تهران منتقل شده و همین جابجایی سبب شد تا صدور ویزای ژیمناست کاران با تاخیر روبرو شود. فدراسیون ژیمناستیک حتی بلیت ملی پوشان را رزرو کرده بود اما در نهایت این سفر کنسل شد.

فدراسیون ژیمناستیک در این مدت تلاش فراوانی انجام داد و از طریق وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و حتی وزارت امور خارجه نیز اقدام کرد اما همین جابجایی و مشکلات اداری صدور ویزا را به تاخیر انداخت.

سفارت آلمان بعد از پیگیری های فراوان اعلام کرد نهایتا یکشنبه صبح ویزای نفرات تیم ملی ژیمناستیک ایران را صادر خواهد کرد اما دیگر فایده ای نداشت چرا که رقابتها از فردا صبح در آلمان آغاز خواهد شد.

با از دست دادن این رقابتها، دو مسابقه انتخابی المپیک دیگر باقی مانده که در استرالیا و قطر برگزار خواهد شد. حضور ژیمناست کاران در مسابقات انتخابی در قطر که فروردین ماه برگزار خواهد شد، قطعی است و فدراسیون تیم را به این مسابقه اعزام خواهد کرد.

مسابقات انتخابی استرالیا نیز قریب به دو ماه دیگر برگزار می شود و فدراسیون تلاش می کند در صورت امکان سفر استرالیا را نیز در برنامه قرار دهد تا غیبت در انتخابی آلمان جبران شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید