جی پلاس؛

نوش داروی ویلموتس از کجا پرداخت شد؟ / کمک نهاد دولتی به فدراسیون ناتوان!

بعد از گذشت یک هفته از پایان قائله ویلموتس برای پرداخت مطالباتش، اکنون محل تامین این مبلغ مشخص شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی ایران برای بازی با عراق خیلی دیر آماده شد و بعد از چندین جلسه تمرین نصف و نیمه برابر این تیم به میدان رفت و در نهایت در اردن مغلوب عراق شد تا شرایط برای این تیم بحرانی شود.

این شکست موجب پررنگ تر شدن غیبت ویلموتس در ایران هنگام اردوی تیم ملی شد؛ غیبتی که اگر با درایت مسئولان و مقداری گذشت از سوی این مربی در آستانه بازی حساس با عراق همراه بود، می توانست با اتفاقات بهتری در بازی پیش رو همراه شود.

موضوع به چندین هفته قبل و پیش از تعطیلات لیگ برتر مربوط می شود؛ زمانی که همه در انتظار آمدن سرمربی بلژیکی به ایران بودند، رسانه های کشورش اعلام کردند که او قراردادش را فسخ کرده و در انتظار مذاکره با مسئولان فدراسیون و عقد قرارداد دیگری برای ادامه همکاری است چرا که بعد از گذشت شش ماه هنوز حقوقش را نگرفته بود.

** ناتوانی فدراسیون

فدراسیون فوتبال در 6 ماه گذشته نتوانسته بود پولی را به حساب ویلموتس انتقال دهد و بنابر ادعای فدراسیون مذاکرات برای گرفتن پول یا وام از سوی نهادهای دولتی از جمله بانک مرکزی به بن بست رسید تا اتفاقات مختلف دست به دست هم بدهد و ویلموتس اعلام کند که تا وقتی پول نگیرد به ایران نمی آید!

در نهایت، با اعلام ناتوانی فدراسیون در حل مشکل، دولت برای جلوگیری از متضرر شدن تیم ملی و افزایش اعتراضات هواداران دست به کار شد و با استفاده از منابع موجود در شرکت سرمایه گذاری تامین جتماعی متعلق به سازمان تامین اجتماعی که از سازمان های بیمه گر دولت محسوب می شود، حقوق ویلموتس را پرداخت کرد تا این مربی برای آمدن به ایران رضایت بدهد.

این مشکل در فاصله پنج روز تا بازی با عراق حل شد اما بسیار دیر بود تا در نهایت تیم ملی بدون آمادگی کامل و تاکتیکی دقیق برابر عراقی که از دو هفته قبل اردو زده بود، به میدان برود و اتفاقات به نفع عراق رقم بخورد.

** نوش دارو بعد از مرگ سهراب

اگر فدراسیون فوتبال که در ماه های اخیر از حیث آماده سازی تیم ملی بسیار ضعیف عمل کرده، زودتر اعلان ناتوانی کرده بود و صادقانه کار را به فرد یا افراد دیگری واگذار می کرد، این اتفاقات رقم نمی خورد.

از طرفی مارک ویلموتس هم نشان داد اگر چه حق دارد نسبت به دریافت مطالباتش جدی ترین اقدام ها را انجام دهد و ما نیز باید دستمزدش را پرداخت می کردیم، اما گرو گرفتن آماده سازی و موفقیت تیم ملی آن هم پیش از بازی حساسی مقابل عراق، یک فعل اخلاقی نبود چرا که با ضرر کردن تیم یک کشور در راه رسیدن به جام جهانی، این مردم و هواداران هستند که بیشترین لطمه را می بینند. اقدامی که کارلوس کی روش در وضعیت مشابه هیچ گاه با تیم ایران نکرد و اکنون یکی از دلایل مدافعان مربی پرتغالی در مقابل ویلموتس، همین موارد است.

این رفتار ویلموتس حتی می تواند ثابت کند مطالبات مالی برای او از اعتبار کاری هم ارزشمندتر است، چرا که اگر با تیم ایران قطع همکاری می کرد که هیچ اما وقتی تصمیم می گیرد ادامه دهد، قطعا شکست برابر عراق و نهایتا ناکامی تیم ملی در رسیدن به جام جهانی 2022 در کارنامه او نیز سابقه خوبی بر جای نمی گذارد!

هر چند دولت در کمک به فدراسیون فوتبال مرتکب اقدام غیرقانونی و در خلاف با مصوبات مجلس شورای اسلامی شده است، اما اگر قرار برد کمک بود، چه بهتر بود که این اتفاق زودتر رخ می داد و تیم ملی زودتر به اردو می رفت.

دیدگاه تان را بنویسید