در گفت و گو با جی پلاس

چراغپور: فقط به بازیکنان تیم ملی امیدوارم/ ویلموتس نشان داد پول از کارش هم مهمتر است!

جلال چراغپور معتقد است مارک ویلموتس به خاطر پول، 72 ساعت طلایی را در آستانه بازی با عراق از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

جدال ایران و عراق یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 است. این بازی می‌تواند از جهات مختلف برای تیم ملی ایران اهمیت داشته باشد. هم از لحاظ صعود و هم شرایطی که مارک ویلموتس تجربه می‌کند.

جلال چراغپور، سرمربی سابق تیم ملی در اوائل دهه 60 در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره این بازی اظهار می کند: «بحث درباره این بازی یک بحث کلان است و نیاز به چند ساعت صحبت دارد. این بازی از نظر موقعیت در جدول، موقعیت مربیان دو تیم و بخصوص ایران و همچنین بحث صعود یا عدم صعود به دور بعد واقعا اهمیت دارد. اگر اتفاق ناخوشایندی بیافتد و ما به عراق ببازیم، دو بازی مهم رفت را از دست داده‌ایم. یعنی از شش امتیاز مهم دور رفت حتی یک امتیاز هم نگرفته‌ایم. با این حساب کارمان برای دور برگشت، نه کم بلکه خیلی زیاد سخت می‌شود.»

01170704

چراغپور صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «اگر به عراق ببازیم، حتی اگر در یکی از بازی‌های دور برگشت به تساوی برسیم، شاید حذف شویم. چون امتیاز 16 نمی‌تواند ملاک صعود ما به دور بعد باشد. در مجموع معتقدم روز سختی مقابل عراق خواهیم داشت اما در مورد شرایط مسابقه از حالا نباید حرف بزنیم. یعنی بخواهیم حرف بزنیم باید بگوییم اگر فلان اتفاق بیافتد، اینطور می‌شود و...»

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید: « در تاریخ بازی‌های‌ ما مقابل عراق، دیدارهای سنگینی پشت سر گذاشته‌ شده است. بعضی وقت‌ها حتی مساوی کردیم و یا مقابل عراق شکست خورده‌ایم. حریف ما قدرتمند است و بازیکنان آماده‌ای هم در اختیار دارد. برخی از آنها لژیونر هستند و در باشگاه‌های خارجی تجربیاتی اندوخته‌اند اما در عین حال با توجه به شرایط فعلی فقط به بازیکنان تیم ملی ایران امیدوارم.»

Emirates-Soccer-AFC-Asian-Cup-Iran-Iraq

 

72 ساعت وقت طلایی تیم ملی از دست رفت!

چراغپور با اعتقاد بر اینکه مارک ویلموتس وقت زیادی را برای آماده کردن تیم ملی مقابل عراق از دست داده، در این باره گفت: «مارک ویلموتس به خاطر عدم پرداخت قرارداد، چند روز دیرتر به ایران آمد و تیم ملی 72 ساعت طلایی را در آستانه این بازی حساس از دست داد. تیم ملی به همین دلیل تمرینات اندکی انجام داد و دیرتر به اردو رفت. بهتر است برای این بازی به بچه‌های تیم ملی امیدوار باشیم تا نمایش ویژه‌ای را رقم بزنند.»

تیم ملی فوتبال ایران/ مارک ویلموتس و سردار آزمون

 

ویلموتس نشان داد پول از کارش هم مهمتر است!

این کارشناس فوتبال در پایان گفت: «ویلموتس نشان داد که حقوقش مهمتر از تیم ملی است. حتی حقوق از شغلش در درجه بالاتری قرار دارد. او اینطور فکر کرد و تیم ملی چند روز را از دست داد. البته بازیکنان تیم ملی ثابت کرده‌اند که همیشه در روزهای سخت کارهای بزرگی انجام می‌دهند. مثل بازی با استرالیا که دیدید چه عملکردی به نمایش گذاشتند و خاطره خوشی برای‌مان رقم زدند.»

دیدگاه تان را بنویسید