در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور در سوم دی ماه سال ۵۹ ؛

تاکید امام بر اجتماعات میان برادران اهل سنت و تشیع

امام با تاکید بر اینکه نگذاریم برادران اهل سنت را از ما جدا کنند، گفت: باید ما با هم برادر باشیم، نگذاریم دیگران بیایند همه چیزمان را ببرند و ما بنشینیم سرش دعوا بکنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور که در سوم دی ماه سال 59 صورت گرفت، با تاکید بر برادری میان اهل سنت و شیعیان فرمودند:   

 

«این جماعات بسیار مؤثر است، بسیار خوب است. اگر برکت جمهورى اسلامى جز این نبود، این یک برکت بزرگى است که ما را و همه برادرهاى اهل تشیّع و تسنّن را یک جا جمع کرده و همه‌ مان براى اسلام مى‌ خواهیم کوشش کنیم. و باید همه ما توجه داشته باشیم که مبادا یک وقت تبلیغى بشود که در طول تاریخ تقریباً شده است که ما را، برادرها را از هم جدا کردند. اهل سنت را با ما جدا کردند. ما را از آنها جدا کردند. باید اینها را توجه بکنیم. باید ما با هم برادر باشیم. نگذاریم دیگران بیایند همه چیزمان را ببرند و ما بنشینیم سرش دعوا بکنیم سر یک چیزى که نباید دعوا بکنیم. در هر صورت جماعات باید، این جمعه‌ ها باید هر چه بیشتر و هر چه بزرگتر، و ملت باید هر چه بیشتر به این جماعات، حاضر بشود و جمعه را بزرگ بشمارد. و خطبا هم در خطبه‌ هاى خودشان مردم را بیدار کنند. مردم را دعوت کنند به صلاح، دعوت کنند به اینکه این توطئه‌ هایى که در اطراف هست الآن این توطئه‌ ها براى محو اسلام است. بیدار کنند مردم را تا- ان شاء اللَّه- توفیق حاصل بشود. و ملت ما الآن که بیدار است و متوجه است برسد به آنجایى که همه احکام اسلام در این مملکت پیاده بشود، و این الگویى بشود از براى همه ممالک اسلامى.

و این جلسه‌ اى که آقایان درست کردند و اجتماع کردند و برادرهاى اهل سنت و اهل تشیع همه جمع شدند و مسائل را طرح کردند، بسیار کار خوبى است. و من متشکرم از همه که- ان شاء اللَّه- باز هم اجتماعاتشان را بکنند و رسیدگى به حال ملت بکنند. شما باید به حال این ملت رسیدگى کنید. از توطئه‌ ها خبر بشوید و جلوگیرى کنید و مردم را بیدار بکنید. و امیدوارم که این اجتماعات در بلاد دیگر از مسلمین هم باشد. و همه گرفتاریهایى که ملت دارد، حَلّالش خود شماها باشید.».

 

صحیفه امام، ج‌13، ص438- 439

 

دیدگاه تان را بنویسید